Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2020-07-05 13:27

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 Div 1 Norra 2015 
Författare Meddelande
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Jag tycker vi glömmer de här båda senaste skit-säsongerna och blickar framåt! Kan serien se ut så här nästa säsong?

IK Frej Täby / Östers IF
Dalkurd FF
IK Brage
Vasalunds IF
BK Forward
Nyköpings BIS
Huddinge IF
Umeå FC
IFK Luleå
Västerås SK FK
Piteå IF
Akropolis IF
Södertälje FK
Motala AIF FK / Carlstad United BK / Assyriska FF

Jag har svårt att tänka mig att Frej orkar kvala ut ett SE-lag så jag tror de blir kvar i serien.
Vet sen inte hur starka ÖIS är, men om de kvalar ut Assyriska FF så hamnar de med säkerhet i norrettan. Men utan Assyriska i serien så borde det bli antingen Motala från söderettan eller Carlstad från div II.

Tänker jag rätt?

2014-11-02 21:23
professor i vskologi
professor i vskologi

Svara med citat
Frej slog, mot alla odds, ut Öster, men Öster hamnar givetvis i söderettan. Assyriska klarade sig kvar med en nödrop. Serien borde se ut så här:

Dalkurd FF
IK Brage
Vasalunds IF
BK Forward
Nyköpings BIS
Huddinge IF
Umeå FC
IFK Luleå
Västerås SK FK
Piteå IF
Akropolis IF
Södertälje FK
Motala AIF FK
Carlstad United BK

Första intrycket är att serien verkar svag. Kanske slipper VSK bottenstrid nästa säsong.

Jag håller tummarna för att Kalle Granath värvas som tränare igen. Den bäste tränaren i Västerås ska självklart träna stadens bästa klubb!

2014-11-09 17:38
expert
expert
Användarvisningsbild

Svara med citat
Ruggigt oviss avslutning.

Vi har på sätt och vis allt i egna händer men har ju bara ett plusmål tillgodo på Huddinge som spelar mot obesegrade Dalkurd. Det skulle dock inte förvåna om Dalkurd förlorar... Vinner de med 2-0 och vi med 1-0 så går de förbi oss med fler gjorda mål. Men då kan vi å andra sidan lägga till Vasalund till resonemanget och anta att de förlorar med 2-0 borta mot Luleå. Skulle det inträffa är det tre lag på 29 poäng och -16 i målskillnad! Och då är vi helt plötsligt ovanför strecket igen men på Vasalunds bekostnad.

Vi ska dock vinna mot Södertälje först för gör vi inte det behöver vi inte ens räkna på målskillnader eller gjorda mål för då kommer vi efter dem i tabellen.

2015-10-26 12:22
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ]