| Författare |
Meddelande |
|
Hans Johansson
ett ynka inlägg gör ingen glad
|
 Till 256 svikare
När ni ville att jag skulle avgå var det 256 strängar på forumet.
Den här gången är det 4 klottersträngar på Swebank.
Det kan vara smart att hålla intern kritik i forumet istället för att
klottra på offentliga platser vilket inte ses med blida ögon av
etablissemanget och VSK har nog med problem med Ekonomi,
resultat, och allt annat just nu och behöver ingen mer skandal.
Jag hoppas verkligen att de flesta av er tar avstånd från den här
aktionen från supportergrupperingen mindre bemedlade.
Det är för övrigt inte ALLTID det är tränaren som bör sparkas.
Granska er idol och hans förehavandet och ni märker att
det hade varit bättre om han sparkat sig själv för ett år sedan.
Med vänlig hälsning
Hans Johansson
|
| 2009-08-04 21:45 |
|
 |
|
VSKGbg
professor i vskologi
Blev medlem: 2003-09-28 23:51 Inlägg: 808 Ort: Viksäng 90+ Bhoys
|
*flämt*
Här vill iallafall inte jag sparka någon tränare, då får vi väl bara Svenne Käll eller Hasa.
Hetsa inte upp dig för mycket nu, du hade väl ett trevligt besök på parken i söndags?
_________________ Numera tillbaka i Västerås efter 12 år i exil.
Senast redigerad av VSKGbg 2009-08-04 22:11, redigerad totalt 1 gång.
|
| 2009-08-04 22:03 |
|
 |
|
J.D.
professor i vskologi
|
Ta're lugnt med groggen nu Hansken.
_________________ / Johnny Dandalero - admin i Tävlingen
|
| 2009-08-04 22:06 |
|
 |
|
Hugsen
aktiv skribent
|
jag vill heller inte att Z ska avgå ! Bättre att bygga långsiktigt enligt min mening..
Vad menar du med :
"Granska er idol och hans förehavandet och ni märker att
det hade varit bättre om han sparkat sig själv för ett år sedan."?
Vore intressant att höra ditt resonemang.Tack på förhand.
_________________ jorå så att..
|
| 2009-08-04 22:12 |
|
 |
|
berg
aktiv skribent
|
 Re: Till 256 svikare
Hans Johansson skrev: Det är för övrigt inte ALLTID det är tränaren som bör sparkas. Granska er idol och hans förehavandet och ni märker att det hade varit bättre om han sparkat sig själv för ett år sedan.
- En högst subjektiv analys
- Kul med tanke på tidpunkten
- Hansken misslyckades
- Z kommer misslyckas
- AC kommer misslyckas
Uppgiften är ju inte lätt, antingen lyckas el misslyckas man, såvida någon inte tycker att vi ska vara nöjda med spel i denna skitserie då räcker det med att bara hänga kvar... 
|
| 2009-08-05 02:26 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
Hasken är väl ändå den tränare den senaste tiden som verkligen varit närmast SE.
(Om allt ändå gått rätt till med SVFF i SFC matchen så skulle vi kvalat)
Saken är att förväntningarna är inte lika höga på Z under rådande situation som det var på Hansken på hans tid.
Problematiken har ju länge varit själva spelar truppen.
Saken är den att vi verkligen behövde gå upp då Hansken var tränare för att klara av att hantera truppen och ekonomin.
Nu är ju det helt kört och som ett brev på posten skall man sattsa lokalt.
Denna sattsning är ju i första hand inte att dra mer folk till parken.
Snarare är det en ekonomisk konsekvens av att vi inte gick upp.
Sen hör väl jag även till den delen som ofta kritiserat Hansken men om samma gällde Z så skulle han vart borta redan till uppehållet.
Problemet vi hade på Hanskens tid var ju att vi tog dynglagen för givet.
Jag kan med handen på hjärtat tycka att vi gör samma misstag idag.
Jag tror inte Hansken kunnat hantera dagens VSK på annat sätt än Z gör idag.
Saken är den att vi målat in oss i denna situation som vi idag sitter i.
För att lösa detta handlar det främst att fixa sponsorer, Sammarbets klubbar för lån av spelare etc.
Vi måste helt enkelt inse att vi behöver mer klirrr i kassan för att ha råd att hålla med spelarmaterial som håller för en sattsning mot SE.
Dom vi hade på Hanskens tid tror jag luften gick ur lite då vi inte gick upp.
Dom som kommit till denna säsongen är unga och lovande men har en hel del rutin att spela in.
Det finns några saker vi behöver titta lite extra på om vi skall vända detta inom en ganska snar framtid.
Snabbheten är prio ett. Idag är Temme snabbast i laget men lider något fruktansvärt av en loj spelstil.
Bärra är ju ofta skadad.
Idag spelar LUCI på topp och det är nog främst för att han är en säkerhetsrisk i defensiven.
Alltså helt ärligt... offensiven är inte i N1 standard.
Defensiven har ju blivit lite bättre sen uppehållet och jag ser små korn som kan bära frukt om man vårdar plantan väl. Men för dagen är det inte bra. Vi måste ju ändå medge att motståndarna inte behöver mer än två kanske tre chanser för att göra mål.
Detta är ju något en tränare skall jobba hårt med till vardags. Men bilen går inte fortare bara för att man sätter på ett par sport klistermärken.
Z bör i min menning vara kvar och skulle han dra kan Hansken gärna få komma tillbaka.
Det är som sagt inte DÄR problemet ligger....
Kolla på Östersund tex. Dom har tagit in 4 Skottar.
Östersund är ändå ett lag som alltid har långt till sina bortamatcher och ofta legat pyrt till. Så ekonomiskt borde dom inte vara så stada i kassan.
Så frågan är ju varför dessa 4 Skottar inte spelar med VSK?
Rent hypotetiskt alltså.
(Sistnämnda är ju knappast en tränar fråga,eller hur!?!)
_________________ No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
VSK Fotboll är vår sak, vår värld med våra värderingar och våra traditioner. 106 år av lidelse och passion.
|
| 2009-08-05 04:22 |
|
 |
|
Viqqe
aktiv skribent
|
Klottringen diskuteras för närvarande i matchtråden för Skellefteå hemma (av någon outgrundlig anledning).
Att döma av inläggen där verkar flesta här på forumet tycka att det är otroligt korkat gjort att vandalisera sin egen arena. De skyldiga talar inte för alla fansen och kommer väl tyvärr aldrig att våga erkänna vilka de är.
Svårt att koppla samman detta ämne med Hanskens sorti. Känner inte att det är ett särskilt bra underlag för en diskussion kring det.
|
| 2009-08-05 07:08 |
|
 |
|
The Quiet Man
van postare
Blev medlem: 2003-02-07 20:44 Inlägg: 208 Ort: Griniga Gamla Gubbar Sektion D
|
Hansken>> Om det nu är du som skriver så anar jag att den du kallar våran idol är Anders Carlsson.
Anders är långt ifrån, som du väljer att kalla honom, min "idol" . Vad som däremot är tämligen solklart i mina ögon är att utan Anders så hade inte VSK Fotboll existerat idag om han hade "sparkats" för ett par år sedan och för det har han min tacksamhet.
När det gäller klottret på Swedbank Park så finner jag det oerhört fånigt och något som både på kort och lång sikt riskerar att skada VSK. Jag tycker inte heller att "Z" bör sparkas i detta läge även om resultaten uteblir då det med nuvarande ekonomiska situation helt enkelt inte finns några alternativ.
AC har sina fel och kommer med största säkerhet att avgå på årsmötet vad som kan tänkas komma istället har jag inte den blekaste aning om men jag antar att du liksom alla andra som kräver hans avgång har ett hållbart alternativ som kommer att läggas fram till valberedningen. Sedan så är det ju bara att som medlem gå på årsmötet och ta det beslutet.
Själv vet jag inte hur jag skulle resonera när den situationen är ett faktum, återstår att se.
_________________ Just 'cause you ain't paranoid doesn't mean they're not out to get you
|
| 2009-08-05 09:14 |
|
 |
|
hyttse
aktiv skribent
|
En liten detalj är ju också att i den trådens 256 inlägg var det långt ifrån alla som skrek avgå Hansken. Det var en del som var emot en sådan lösning. Rätt skall trots allt vara rätt.
_________________ Hockey är som att spela bandy i ett badkar
|
| 2009-08-05 15:40 |
|
 |
|
nisse andersson
forumveteran
|
De satsningarna som gjordes 2005-2008, gjordes med stora inteckningar i framtiden. Den sportsliga framgången uteblev. Vad som gjorde att satsningen misslyckades vill jag inte ha åsikter om, inte heller vem eller vilka som bär ansvaret för detta. Men förra året var sista chansen att gå upp.
Det enda jag vet är att nu står vi här och får göra en omstart. Det kommer att ta flera år att bygga upp oss, så att vi kan göra en helhjärtad satsning för att ta oss uppåt i seriesystemet.
Hoppas alla vill vara med och hjälpa till, kasta skit på varandra för det som varit tjänar inget till.
|
| 2009-08-05 15:59 |
|
 |
|
C_VSK
aktiv skribent
|
Är säker på att INGEN supporter gjort de. Ni känner förmodligen inte igen mitt forum namn. Men jag har hört en del saker om Z och jag skulle snarare TRO , (jag anklagar ingen) att de är besvikna spelare i Juniorlaget som tänker sluta.
Och då är de inga dåliga spelare alls.
Nämner ingen källa.
Så vänta ett tag innan ni anklagar andra VSK fans.
_________________ Alltid Grönvit
Senast redigerad av C_VSK 2009-08-05 20:37, redigerad totalt 2 gånger.
|
| 2009-08-05 18:05 |
|
 |
|
Viqqe
aktiv skribent
|
C_VSK skrev: Nämner ingen källa.
.. och som vanligt är det personen som skrivit inlägget som det handlar om.
|
| 2009-08-05 18:17 |
|
 |
|
nisse andersson
forumveteran
|
C_VSK skrev: Är säker på att INGEN supporter gjort de. Ni känner förmodligen inte igen mitt forum namn. Men jag har hört en del saker om Z och jag skulle snarare TRO , (jag anklagar ingen) att de är besvikna spelare i Juniorlaget som tänker sluta. Och då är de inga dåliga spelare alls.
Nämner ingen källa.
Så vänta ett tag innan ni anklagar andra VSKare.
Pippi generationen är svår. Alla skall ha allting på engång för det har de alltid fått av sina curlingföräldrar.
Kan inte förstå varför det skall vara så svårt att prestera först och få förmåner sedan.
Att Z ställer krav tycker jag bara är bra. Man blir inte en bra fotbollsspelare om man inte tränar mycket och hårt.
|
| 2009-08-05 18:43 |
|
 |
|
freddy
proffstyckare
|
C_VSK skrev: Är säker på att INGEN supporter gjort de. Ni känner förmodligen inte igen mitt forum namn. Men jag har hört en del saker om Z och jag skulle snarare TRO , (jag anklagar ingen) att de är besvikna spelare i Juniorlaget som tänker sluta. Och då är de inga dåliga spelare alls.
Nämner ingen källa.
Så vänta ett tag innan ni anklagar andra VSKare.
Är det på detta vis så hoppas jag verkligen att dessa karaktärslösa yngel lämnar VSK, att orsaka klubben ekonomisk skada och ett mer sargat anseende för att man är arg på tränaren?
Lägg av!
Det är väl bara att snöra på sig skorna, ge gärnet och visa var skåpet ska stå.
OM det nu är som du skriver ovan.
|
| 2009-08-05 19:00 |
|
 |
|
VSK-Södra
just kommit in på puben
|
C_VSK skrev: Så vänta ett tag innan ni anklagar andra VSKare.
Det är ju precis det du själv gör med ditt inlägg.
_________________ Heja Sport!
|
| 2009-08-05 19:46 |
|
 |
|
C_VSK
aktiv skribent
|
VSK-Södra skrev: C_VSK skrev: Så vänta ett tag innan ni anklagar andra VSKare. Det är ju precis det du själv gör med ditt inlägg.
oj fans
|
| 2009-08-05 20:27 |
|
 |
|
C_VSK
aktiv skribent
|
Är det på detta vis så hoppas jag verkligen att dessa karaktärslösa yngel lämnar VSK, att orsaka klubben ekonomisk skada och ett mer sargat anseende för att man är arg på tränaren?
Lägg av!
Det är väl bara att snöra på sig skorna, ge gärnet och visa var skåpet ska stå.
OM det nu är som du skriver ovan.[/quote]
Aa de är klart att de är dåligt OM de är så. VSK behöver inte mer utgifter. Skriver "om" eftersom jag inte vet 100%igt, finns stora indikationer på saker som pekar på det men visst kan det vara fel.
Skrev mest bara för att man inte ska bli arg på vissa när man inte vet än.
|
| 2009-08-05 20:54 |
|
|