Aktuellt datum och tid: 2010-09-05 07:27

Ny tråd Svara på tråd  [ 699 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Nästa
 Silly season 09 
Författare Meddelande
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Ja, tveklöst en av favoriterna i år igen. Jag ser med spänning fram emot oddssättningen av vilka som vinner Norra Svealandstvåan i år. Framförallt vad Dalkurd och Skiljebo står i.

2009-02-20 01:38
tjackar bira på krita
tjackar bira på krita

Kebba Ceesay ???

Startar i DIF idag, så han kan vi räkna bort.

2009-02-21 13:50
Profil ICQ
proffstyckare
proffstyckare
Användarvisningsbild

Diesel skrev:
Du tänker på kaptenen Vyacheslav. Vadim är den yngre, född 1985, bäst på planen mot VSK i mitt tycke senast. Citerar från Braxingen.se
Citera:
"Oscar Pehrsson BB
Pehrsson har haft bättre dagar, men också fått lättare motstånd. Först var det hypersnabba Brima Koroma och här var Pehrsson med relativt bra. Men när det sedan var dags för planens främste aktör, Vadim Jevtushenko, så blev det alldeles för många besök i korvkiosken."

Ahhh... Mycket intressant........

"Vadde" umgicks en hel med "Grönis" under AIK tiden om jag minns rätt, kan vara en bidragande faktor, hur som helst är han en oerhört intressant spelare med stor potential...

2009-02-21 23:14
forumveteran
forumveteran

Hristo skrev:
Kebba Ceesay ???

Startar i DIF idag, så han kan vi räkna bort.

Den här killen var ju helt underbar i Brage för två säsonger sedan.

Då trodde jag att han skulle utvecklas snabbare.

2009-02-22 00:31
professor i vskologi
professor i vskologi

Nu vill jag ha en ny mittback, det måste finnas tid att spela ihop laget innan serien startar. ESK hade tydligen en 32-årig polack på provspel i vinstmatchen mot Gröndal i helgen, som övertygade stort (http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_I ... tionlinks4).

Kan inte vi bara värva ett fullblodsproffs som går in och dominerar totalt där bak. Förmodligen inte...

2009-02-23 23:21
proffstyckare
proffstyckare
Användarvisningsbild

Denne Polak som det snackas om är nog Radoslav Becalik (enligt förstå sig på:arna är han en rejäl mitback som är fysisk i sitt spel men samtidigt lugn och trygg) och han har varit i både Boden och (först?) i ÖFK... ser gärna honom i VSK men fråga om en värvning av en 32-årig Polak ingår i frima A.C & Co´s Säsongs/framtidsplaner..... :-k

Tunga drakar lyfter i motvind....

2009-02-24 07:59
Profil WWW
somnat på barstolen, skriver i sömnen
Användarvisningsbild

Tror nog inte du ska tänka så. Vi har Bärlin, Lucci, Martin A i laget som alla passerat 30 (martin i år).

Att värva en 32-åring som framtidslöfte är kanske fel tänkt, men att värva en 32-åring till ett ungt lag är aldrig fel.

2009-02-24 08:51
Profil ICQ WWW
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Denne Polak som det snackas om är nog Radoslav Becalik (enligt förstå sig på:arna är han en rejäl mitback som är fysisk i sitt spel men samtidigt lugn och trygg) och han har varit i både Boden och (först?) i ÖFK... ser gärna honom i VSK men fråga om en värvning av en 32-årig Polak ingår i frima A.C & Co´s Säsongs/framtidsplaner..... :-k

Nej, nej. Denna man vill vi inte ha. Han är sanslöst skadebenägen och dyr i drift.

2009-02-24 09:12
professor i vskologi
professor i vskologi

Det var inte direkt denne man jag ville ha, bara spelartypen - ett proffs. Jag är inte så mån om att vi nödvändigtvis måste ha äldre spelare men just på mittbackspositionen vill jag ha in rutin.

2009-02-24 09:33
expert
expert
Användarvisningsbild

När vi äntligen har blivit av med alla överbetalda & underpresterande utlänningar ska vi INTE ha hit en ny.

Ska vi ha hit nån som vi betalar så mycket för (relativt på den här nivån alltså) ska det vara en riktigt bra spelare och ingen sån söker sig till Sveriges tredjedivision i dessa tider när kronan är lika mycket att lita på som solen en svensk sommar...

2009-02-24 14:26
aktiv skribent
aktiv skribent

Inlägg Umeå FC favoriter
Jag läste på en sajt för Östersunds FK att Umeå FC är favorit till seriesegern men att VSK ligger bra till. Adressen är www.fotbollz.se

2009-02-24 16:04
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

In med Waweru eller Braz så ordnar det sig.

2009-02-24 16:24
professor i vskologi
professor i vskologi

Inlägg Upp och nicka!
Jag röstar på Waweru, FAN hade vi en lång försvarare, men som försvann, Tyckte att av var kanonbra. Såg lite långsam ut, men han jobbade ifatt motståndarna ändå.

"Googlar man inte får man inget veta."

2009-02-24 17:25
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Wawerus patenterade skottfinter är episka. Fungerade ALLITD oavsett motstånd. :smt003

2009-02-24 17:48
tjackar bira på krita
tjackar bira på krita

Han var skön Waweru, när han smög iväg och tjuvrökte från Crantz.

2009-02-24 18:19
Profil ICQ
Han var skön Waweru, när han smög iväg och tjuvrökte från Crantz.

Eller när han under uppvärmning ställde sig bredvid planen och kissade innan matchen mot Valsta Syrianska för ett par år sedan.

2009-02-24 18:23
aktiv skribent
aktiv skribent

Waweru, ja jävlar vilken titan! Han måste väl ha minst misstagsprocent i VSK någonsin? Vilket innefattar passningsspel, felplaceringar, och beslutstagande. Sjukt stabil var han

2009-02-24 19:04
proffstyckare
proffstyckare
Användarvisningsbild

Och följetången fortsätter gällande Marcus Danielson

Saxar från E-versionen av Folket.

Kristianstad jagar Danielson

2009-02-25

Helsingborg. Han har testspelat med både Västerås SK och Ängelholms FF. Men nu kan Kristianstads FF bli ny klubbaddress för Marcus Danielson. - Att spela i division ett vore ju inte helt fel, säger "Mackan".
Än är det inte klart vart Marcus Danielson kommer att spela fotboll nästa säsong. Skogstorpskillen fick, som bekant, inget A- lagskontrakt med Helsingborg till den här säsongen, men klubben vill behålla honom och låna ut honom till en klubb i närområdet. Den klubben kan alltså bli Kristianstad, nykomlingar i divison ett södra. Det var någon från Kristianstad och kollade på vår U-lagsmatch mot Värnamo (0-0) i helgen, säger han.

Din insats? Det kändes bra och det är alltid skönt att hålla nollan.

Vad säger du om Kristianstads intresse?

Spela i division ett är ju inte helt fel. Målet är ju att få ett A-lagskontrakt i Helsingborg och jag tror att jag har större möjligheter till det om jag stannar kvar i klubben och blir utlånad. Nackdelar finns dock, avståndet mellan städerna exempelvis.
Ja det är ju tolv mil enkel resa så det är ju ett litet problem, säger han.
Danielson har tidigare provspelat med Ängelholm i två matcher och deltagit i en turnering med Västerås.
Ängelholm känns lite avskrivet, det är ekonomiska orsaker. Västerås har fortfarande kvar sitt intresse så det är inte helt avskrivet än, säger Danielson.

Om man läser mellan raderna i denna artikel så tolkar nog jag det som att det inte blir något med ovan nämda spelare: Helsingborg vill låna ut till närliggande klubb. VSK vill INTE låna utan köpa...

Sedan vet jag inte om han är ett dugg bättre än de vi redan har i truppen? Känns verkligen som om prioritet 1 är: att värva en spelare som går "rakt in i start 11:an" och tar den andra (i mina ögon) vakanta mittbackströjan. Inga spelarvärvningar för framtiden/bredda truppen tack Backlinjen har varit under all kritik ett bra tag nu, minns med fasa hur firma Stark & Slätta agerade lyxkryssare på torra land.

Senast redigerad av Green Goblin 2009-02-25 10:10, redigerad totalt 2 gånger.

2009-02-25 09:56
Profil WWW
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

OT:Det är lite svårt att veta vad som är citerat och vad som är dina egna ord. Markera den text du vill ha citerad och klicka på "Quote"-knappen så har du allt i en egen ruta.

För övrigt börjar det känna som att backplatsen bör fyllas upp snart. Snart är vi inne i mars och matcher i vårsol. Då vill man liksom ha ett stabilt mittbackspar att luta sig mot....

2009-02-25 10:05
aktiv skribent
aktiv skribent

Inlägg Backlinjen
Första inlägget på detta underbara forum :smt039

Ser att backfrågan ständigt är aktuell, och i viss mån håller jag med, vi behöver absolut en mittback till bredvid Boskalio.. Jag såg matchen mot aik och tycker absolut inte att Pehrsson är mittback! Han är svag, dåligt positionspel, ingen ledare bl.a.. Men, men Oskar gör verkligen inte bort sig, varken han eller Boskalio kan lastas för några av målen dom gör! Tycker att boven i dramat är ytterbackarna, missförstå mig rätt ang Tobbe, han är fantastisk på många sätt och vis, men han är på tok för "dum".. Kolla ytorna han hela tiden lämnar bakom sig, hur många offside han upphäver osv. Tycker att Tobbe ska spela som yttermitt eller tom innermitt då han är väldigt skicklig, och även stark i kroppen.. Där skulle vi också behöva någon som kan hålla i bollen lite, om man kollar matchen mot aik och även frej som jag såg så har vi i dagsläget ingen innermitt som kan hålla i boll och få laget att vila lite.. Tycker även att Filip inte är någon vidare ytterback, känns som att han ständigt går bort sig och skapar oro för resten i backlinjen som måste städa bakom honom och då även öppna upp sig.. Hoffling ska enligt rapport gjort en okej insats defensivt mot Assyriska men på tok för dålig med boll.

Tycker att vi kastar för mkt obefogat skit på backlinjen, tänkt efter hur många mål som dom kan lastas för, inte många. Tycker att att vår burväktare också är en stor bov i dramat, han kan absolut lastas för 3-4 mål vi har släppt in enligt rapport, och han verkar inte förtroendeingivande. Mkt kommunikationsmissar känns det som. Tycker att det överlag är ganska vimsigt och det känns inte som att spelarna vet hur dom ska agera varken framåt eller bakåt. Vi har knappt rört bollen dessa två tuffare matcherna, och vems fel är det egentligen? Vi har inga forwards förutom Grönvallinho och Martin A som kan hålla kvar bollen lite. Vi måste ha folk som vill ha den, In med Grönvall på topp med Martin, Temmesgen och Juvetschenko på kanterna, Ljungberg och holmgren centralt. backlinjen ska stavas, ny högerback, eller möjligtvis flytta ner Martin A dit igen eller Blomme för den delen, Boskalio tillsammans med någon ny och Pehrsson till vänster. Målvakt ska utan tvekan vara Bisselius!

Och ett litet rykte till sist: Erik tengroth......

2009-02-25 10:48
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Det jag tycker mig kunna läsa ut av utalandet är väl att VSK är ett sista alternativ.
ÄFF är nu mera avskrivet men det har nu öppnats upp nya möjligheter med Kristianstad.
Det som strular till det hela verkar vara just själva ekonomidelen i det hela.
HIF anser att han är för bra för att sälja vilket betyder framtidstro.
VSK vill givetvis köpa i "rätt tid" då man ser möjligheterna.
Men så finns ju även intresset från ÄFF som ny svalnat och då kommer en ny aktör in i bilden.

Humm...

Det finns ju lite olika tankesätt kring detta.
Dels att HIF inte vill sälja för det dom blivit bjudna etc....
Alternativt att man försöker pressa upp priset alternativt få till en mer HIF anpassad variant med VSK.
DVS.Att man får igenom utlåningen alt.högre pris vid försäljning.
Det är ju en hel del som ska till för en spelare som flyttar långt.
Jobb,Socialadelar,Studier mm....
I Krisitanstad är det kanske inte helt nödvändigt med lika stora förändringar på så många plan.
Detta säller ju lite krav på VSK som har mer att leva upp till än var Kristianstad har.
Så om nu läget är så att båda klubbarna kommer med ett lika bud så är risken ganska stor att han väljer Kristianstad,tror jag....
Han nämner ju att han ser möjligheten med HIF som en hög prioritering.
Sen kan ju vi alltid lägga aspekter som skyltfönster mot massa Stockholmsklubbar mm... Det borde kanske väga ganska tungt men han det verkar ju som HIF inte vill skiljas helt och dom ligger ju som bekant inte i 08-land.....

Svårt läge men jag är lite skeptisk till att han kommer spela för VSK, i dagsläget.....

VSK Fotboll är vår sak, vår värld med våra värderingar och våra traditioner.
106 år av lidelse och passion.

2009-02-25 10:56
Profil WWW
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

....ang Tobbe, han är fantastisk på många sätt och vis, men han är på tok för "dum".. Kolla ytorna han hela tiden lämnar bakom sig,....

Jag misstänker att detta kan vara missriktad kritik.
Saken är den att VSK under flera år även innan Tobbe kom in i bilden spelat på detta sätt.
Att en ytterback om möjligt skall följa med upp i anfallet.
Starken har ju historiskt avgjort flera matcher på egen hand.
Även Aslan var ju ganska flitig på att hänga på upp i anfallen.
Jag håller med dig om att det skapar ytor i våran defensiv och då särskilt på "andra kanten"(bortre)...
Många gånger man fått hjärtat i halsgropen då motståndarna kontrar och våra tre kvarvarande backar alltid tappat spelaren på bortre.
Men på något underligtvis så har vi klarat oss relativt bra på dessa kontringar ändå.
Mycket tackvare David som är(var) grym och hade sin styrka på just frilägen.
Nå väl...Det jag försöker säga är att detta är nog mer en fråga om spelupplägg och spelidè än vad det handlar om Tobbes "dumhet"....

Klart ändå att det ger utelning framåt...
kolla på våran målskillnad.
Den talar sitt tydliga språk...
Många frmaåt men även många bakåt...
Klart något för Z att ta tag i....

2009-02-25 11:12
Profil WWW
bjuder alla vid bardisken
Användarvisningsbild

Nu är det 1 vecka 3 timmar och 21 minuter nyheten om att Carlsson "räknar med att göra klart med en mittback inom en vecka" publicerades.

http://www.vskfotboll.nu/index.php?fot=nyh&newsno=1931

Ge oss en mittback nu!

Senast redigerad av u-bahn 2009-02-25 20:22, redigerad totalt 1 gång.

2009-02-25 19:11
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Nu är det 1 vecka 3 timmar och 21 minuter nyheten om att Carlsson "räknar med att göra klart med en mittback inom en vecka" publicerades.

http://www.vskfotboll.nu/index.php?fot=nyh&newsno=1931

Ge oss en mittback nu!

Is eram melior quondam

Absolut...

Tror inte man räknat med att Kristianstad skulle lägga sin i det hela :smt012 Det är ju inte bra om man nu enbart räknat med honom.
Då är risken att vi kanske står inför en panikvärvarkampanj........

2009-02-25 19:48
Profil WWW
aktiv skribent
aktiv skribent
Användarvisningsbild

Äh, vi behöver ingen mittback till, som truppen är balanserad är det bara att blåsa på framåt så löser det sig. Släpper vi in tre så gör vi fem.

2009-02-25 21:25
släcker törsten
släcker törsten
Användarvisningsbild

Enligt källor i truppen, så ryktas det om en "utländsk" mittback...

2009-02-26 15:46
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Enligt källor i truppen, så ryktas det om en "utländsk" mittback...

Hur var det nu?
Hade vi ett samarbete med Newcastle,eller? :-k :-s

2009-02-26 16:27
Profil WWW
Räcker med att vår största konkurrent värvar Richard Dunne så vinner vi ligan.

2009-02-26 23:17
proffstyckare
proffstyckare
Användarvisningsbild

Saxar från folket.se

Danielson stannar

2009-03-06

Eskilstuna. Merparten av träningen med Henrik Larsson och de andra i Helsingborg. Matcher i söderettan för Kristianstad. Så ser med all säkerhet Marcus Danielsons kommande fotbollssäsong ut.

I lördags gjorde Eskilstunakillen A-lagsdebut för allsvenska Helsingborgs IF. Men som vi tidigare skrivit får inte Marcus något kontrakt med A-laget.
Klubben vill helst låna ut honom till en annan klubb.
Marcus har provspelat för Västerås SK (ettan), Ängelholm (Superettan) och i helgen ska han spela för Kristianstad, som möter IFK Hässleholm.
Kristianstad är också hetaste alternativet i nuläge för Mackan.
- Jag har snackat lite med deras tränare (Peter Persson) och de är intresserade. Vi har diskuterat lite hur det ska se ut och de ska i så fall stå för resekostnaderna och jag kanske inte behöver åka dit till varje pass, säger Marcus.

Tåg tre gånger i veckan
Troligast blir att han tränar med Helsingborg på förmiddagarna och bara behöver åka till Kristianstad (med tåg tar det en och en halv timme enkel väg) tre gånger i veckan.
En lösning som Marcus gillar.
- Det verkar som Helsingborg vill ha mig kvar här i närheten, det är positivt.
På HIF:s träningar händer det ofta att försvararen Danielson ställs mot anfallsstjärnan Henke Larsson.

Har du snott bollen av honom?

-Några gånger har det blivit i alla fall, säger Mackan och skrattar.

I går åkte laget till Sydafrika på träningsläger.
Marcus Danielson fick inte vara med på resan.
- Riktigt synd, men jag får vara hemma för att i första hand få klart med en klubb, säger Marcus.

VSK verkar få rikta in sig på någon annan mittback vad det verkar....

2009-03-06 21:31
Profil WWW
aktiv skribent
aktiv skribent

Danielsson är inget att hänga i julgranen. En junior som inte spelat högre upp än div2. Enligt rykte så gjorde han inget större väsen av sig när han provtränade och ska dessutom allmänt inte vara någon höjdare. Tycker helt klart att vi i så fall ska satsa på våra egna yngre killar som säg vara klart bättre..

Är det någon som vet hur skadeläget ser ut? Hur är det med Boskalio, på väg tillbaka? Lucio gick väl av skadad sist, något allvarligt? Och Blomme? Kalle L? Bärlin var inte med sist?

2009-03-06 21:56
forumveteran
forumveteran

Hassepool skrev: Enligt rykte så gjorde han inget större väsen av sig när han provtränade och ska dessutom allmänt inte vara någon höjdare.

Rykten:-)
Går mer på vad man såg på plats i Cramo Cup, än att tro på rykten;-)
Stabil, brytningssäker, skulle passa perfekt som mittback.
Synd om det inte blir nått.

2009-03-06 22:42
proffstyckare
proffstyckare
Användarvisningsbild

Truppen är till 99% spikad enligt J.Z och Fredda Giesecke!
Våra backlinje håller uppenbarligen måttet för division 1 i år...

2009-03-14 21:02
Profil WWW
Tror inte en sekund på att vår backlinje håller för superettan.

Är dessutom orolig för att Grönvall återigen kommer att bli placerad på mittfältet. Det får inte hända..

2009-03-15 12:21
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Men nu spelar vi ju inte i superettan så det är ju inget problem heller.
Vi har lyxproblem på anfallssidan, vilket är lovande.

2009-03-15 12:26
Nej, men förhoppningsvis är ambitionen att spela superettan 2010, och ska vi dit bör vårt material hålla den klassen redan året vid avancemang.

2009-03-15 12:43
forumveteran
forumveteran

Tror inte en sekund på att vår backlinje håller för superettan.

Är dessutom orolig för att Grönvall återigen kommer att bli placerad på mittfältet. Det får inte hända..

Tror att Grönvall på mitten blir helt rätt. Så mycket som Lucian och Grönvall sabbar för de andra laget har jag inte sett på vårt innermittfält på flera år. Med dem på mitten blir våra innerbackar inte alls lika sårbara. Vårt problem är väl inte våra mittbackar utan innermittfältet. när vi spelar med ett offensivare mittfält blir våra innerbackar övergivna allt för ofta.
Med Vadim som uppspelare så kan vi börja spela ett mer internationellt spel. Att spela upp bollen efter kanterna och i första hand försvara oss med våra defensiva innermittfältare. Koyar eller Kalle på andra sidan är också sådan hot att vi inte alls blir ensidiga.

Martin är vad vi sett hittills helt given som anfallare.

När det gäller vår fyrbackslinje så finns det hur mycket potential som helst.
Räcker de inte i Superettan i år så spelar det inte så stor roll. Men nästa år gör de nog det om det nu behövs.

Trodde aldrig jag skulle få skriva det här.
Vi behöver inte värva någon mittback, vi har Oscar Pehrsson.

2009-03-15 12:53
aktiv skribent
aktiv skribent

Håller med dig i mångt och mycket nisse andersson!

Det är viktigt att innermittfärltare även tar defensivt ansvar, vilket inte har varit så bra hittlls. Viktigt att hitta en bra balans där. Kanske borde Mårtensson bli aktuell där trots allt och täcka upp för Grönvalls offensiva raider! För Grönvallinho är väl fast på mitten nu. Lucio övertygar inte så mycket tycker jag. Spelar för orutinerat trots sin höga ålder.

Kul med Oscar också! Han gör en kanonmatch! Där kommer det också bli så som jag förutspådde, att mittlåset kommer bestå av Boskalio-Pehrsson.
Det aviserade Zäta tidigt i de inledande matcherna, att han skulle satsa på dessa två. Med all rätt också. Blommé kommer få det stenhårt nu när tom Martin Hoffling visat upp ett bättre spel än vad Blommé tidigare gjort.
Martin H har trots allt inte övertygat mig om sin storhet ännu. Visserligen stark, men ligger fel i position ganska ofta och är inte tillräckligt bra med boll. Vilket han visade mot bl.a Falun och Assyriska. Men fin utvecklingskurva har han! Jag tror att han trots allt spelar premiären, då som högerback. Även om Filip S gör en ganska bra match igår så är han inte redo för stratelvan! Hoffling är i stort sett bättre på allt, förutom snabbheten.

Tror även att denna backlinje skulle hålla om vi tog oss upp i Superettan.
Möjligen skulle vi nog få köpa in en ny högerback då.
Nu får dom möjligheten att spela ihop under en hel säsong, vi kommer då i så falll vara ett vinnande lag och spelarna kommer växa enormt mkt under denna tid. Sedan är det väldigt duktiga killar vi pratar om.
Tobbe var petad förra året, mkt märkligt, men är en fantastisk spelare. Bra på det mesta och även ganska rutinerad, en kille som har varit med om mkt i sin karriär.

Pehrsson lite orutinerad men ändå spelat mkt div1 fotboll och får ett helt år på sig att spela in sig på den ny positionen. Fin fot och bra huvudspel! Allmänt duktig spelare.

Boskalio sägs vara på väg tillbaka och förhoppningsvis hinner han och Pehrsson få ett par matcher tillsammans innan serien sätter igång. En naturlig ledare som styr spelet bra, pratar mkt och som besitter ett fint passningsspel och fin teknik. Dessutom är han rutinerad trots den ringa åldern. Ett 15 tal matcher i Superettan och ett 20? tal vänskapsmatcher mot högklassigt motstånd med Dif.

Hoffling-Boskalio-Pehrsson-Holmberg

I och med Hofflings bristande passningsspel så kan ha så fort han får bollen lira enkelt till närmasta spelare som får sköta passningsspelet. I detta fall mittbackarna som båda är duktiga med boll eller Vadim som har ett fantastiskt passningsspel.

Vadim imponerade stort på mig i denna match och visade sitt rätta jag!
Jag tror att killen kommer ligga bakom hälften av våra mål. Han kommer göra en del själv men kommer att spela fram till MÅNGA. Bättre hörnläggare har nog sällan skådats i sportklubben!

Grönvall blir bättre och bättre på innermitten men måste vårda bollen bättre. Lucio är jag inte nöjd med, tycker inte att han bidrar med mkt. Förutom ett antal löpmeter. In med Mårtensson som övertygar mer och mer. Och dessutom är målfarlig.

Salimi har gjort fina framsteg och närmar sig elvan hela tiden känns det som. Samtidigt som Lundevall försvinner längre och längre bort. Lundevall är nog trots allt i grund och botten närmare spel än Salimi. Kalle L däremot vet jag inte statusen på. En frisk Ljungberg går nog förmodligen in i startelvan. Vem minns inte hans höst?..

Vadim-Mårtensson-Grönvall-Ljungberg

Framåt är Martin A fantastisk återigen! Behövs ingen motivering.
Victor Holm har varit skdad en lång tid och det känns lite orättvist att bedöma honom men han var med och spelade och får bli bedömd trots allt! Holm kan nog ställa in sig på att inte få så mkt speltid i år.
Känns som att Martin, Berhane, Bärlin, Wallén, Ljungberg, Grönvall alla går före på topp och det kändes redan i somras som ett märkligt nyförvärv.

jag hoppas och tror på Martin-Berhane framåt. Tycker att det är dom två klart bästa och vassaste spelarna vi har framåt.

Martin-Berhane

Sundström
Hoffling-Boskalio-Pehrsson-Holmberg
Vadim-Mårtensson-Grönvall-Ljungberg
Martin-Berhane

2009-03-15 17:48
forumveteran
forumveteran

Trist att se Jonas Hellgren gå till Skellefteå. På lån förvisso. När han spelade här i stan var han en av de mest absolut mest lovande i sin årskull.
Gick till Djurgården och nu har han hamnat hos en seriekonkurrent.

2009-03-15 21:35
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Man kan visserligen bedöma deras insatser efter några få matcher, men tvivlen på den orutinerade backlinjen (åtminstone från min egen sida) grundar sig på hur den klarar av prövningen av en hel säsong.

Det råder inget tvivel hos mig om att de kommer upp i Norrettanklass. Men att vinna en serie handlar om en stabilitet och en jämnhet som jag starkt tvivlar på att backlinjen klarar av under ett helt seriespel. Vi talar om 26 matcher, där grunden till serieseger (om man nu strävar efter det) bygger på riskminimering som leder oss in på stabilitet.

Den som tvivlar på det här lagets högstanivå är helt fel ute.

2009-03-15 23:09
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Tackar för det VSKfotboll.nu!!!

2009-03-18 22:48
Profil WWW
just kommit in på puben
just kommit in på puben
Användarvisningsbild

Äntligen lite info om Newcastle/VSK...

Tackar för det VSKfotboll.nu!!!
Blir inte förvånad om grabbarna går rakt in i startelvan. \:D/

2009-03-19 00:47
Profil WWW
professor i vskologi
professor i vskologi

Då kan man nog vara säker på att vi har den trupp vi har till denna säsong. Mycket intressant inlägg idag av AC: http://anderscarlssonvsk.blogg.se/

Det känns bra att satsa ungt och hemvävt och inte låta ekonomin fara illa, eller kanske mer illa än vad som är fallet. Tror nog att en och annan klubb i seriesystemet kommer ha svåra ekonomiska bekymmer vad det lider.

2009-03-25 14:20
aktiv skribent
aktiv skribent
Användarvisningsbild

I och med det nya samarbetet med VIK borde han kunna lånas ut till VSK.

vlt.se:
Citera:
VIK jagar Juventusmålvakt
Sista mars stänger transferfönstret för fotbollsövergångar.
Innan dess hoppas VIK Fotboll ha gjort klart med Juventuskeepern Sivan Assad.

- Han har potential att spela högre upp än division 2, säger Haval Simitko i klubbens sportkommitté.
Assad hade stor del i att Juventus tog klivet upp i division 4 till den här säsongen.

Nu kan han vara förlorad för klubben.
VIK Fotboll har ställt in siktet på målvakten.

- Det är prio ett för oss nu innan fönstret stänger, han är riktigt, riktigt bra. Och då har han ändå inte tränat ordentligt senaste säsongerna. Vi hoppas att vi kan lösa honom från Juventus.

2009-03-25 15:18
Användarvisningsbild

Artikel på G på vskfotboll.nu men ännu inte på plats. Kommer under dagen:

MEN:

VSK Fotboll gjorde igår klart med två nyförvärv i absolut sista stund. En mittfältare och en anfallare.
Mittfältaren heter Dragan Stenkovic och kommer från f.d. Jugoslavien, närmare bestämt Serbien. Han har scoutats under en längre tid och ska tydligen peta Grönvall från innermittfältet. Han värvades på ett rätt annorlunda sätt, DVD-värvningar i all ära, men här blev han värvad genom ljudupptagningar från matcher förra året i Serbiska andraligan. En klasspelare. Är 25 år gammal.

Anfallaren heter Akoneke Haew: Kommer från Liberia och är syskonbarn till George Weah. Är en grym målgörare som gjorde 43 mål i Liberiska förstaligan förra året.

Båda nyförvärven kommer till VSK under veckan. Båda kom som "bosman" och kostar alltså ingenting.

Som sagt, mer info på vskfotboll.nu under dagen samt en längre intervju med båda spelarna

2009-04-01 08:07
Profil ICQ WWW
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

En klasspelare. Är 25 år gammal.

Har hört att han tydligen blev uttagen till landskampen mot Sverige ikväll, men att han tackade nej pga att han inte vill skada sig inför flytten till VSK. Stort! :fball:

2009-04-01 08:33
Användarvisningsbild

sandberg skrev:
En klasspelare. Är 25 år gammal.

Har hört att han tydligen blev uttagen till landskampen mot Sverige ikväll, men att han tackade nej pga att han inte vill skada sig inför flytten till VSK. Stort! :fball:

Snacka om hjärta! Nu kan vi inte missa seriesegern....

2009-04-01 08:51
Profil ICQ WWW
tjackar bira på krita
tjackar bira på krita

*Han har scoutats under en längre tid och ska tydligen peta Grönvall från innermittfältet.
*Han värvades på ett rätt annorlunda sätt, DVD-värvningar i all ära, men här blev han värvad genom ljudupptagningar från matcher förra året i Serbiska andraligan.

Får inte ihop det här.

Hoppas det är bra spelare, men hade hellre sätt två backar. Z får säga vad han vill men försvaret har sett allt annat en bra ut. Känns ingen bra att allt hänger på en spelare som spelat två träningsmather i klubben.

2009-04-01 09:03
Profil ICQ
aktiv skribent
aktiv skribent

MEN:

VSK Fotboll gjorde igår klart med två nyförvärv i absolut sista stund. En mittfältare och en anfallare.
Mittfältaren heter Dragan Stenkovic och kommer från f.d. Jugoslavien, närmare bestämt Serbien. Han har scoutats under en längre tid och ska tydligen peta Grönvall från innermittfältet. Han värvades på ett rätt annorlunda sätt, DVD-värvningar i all ära, men här blev han värvad genom ljudupptagningar från matcher förra året i Serbiska andraligan. En klasspelare. Är 25 år gammal.

Anfallaren heter Akoneke Haew: Kommer från Liberia och är syskonbarn till George Weah. Är en grym målgörare som gjorde 43 mål i Liberiska förstaligan förra året.

Båda nyförvärven kommer till VSK under veckan. Båda kom som "bosman" och kostar alltså ingenting.

Som sagt, mer info på vskfotboll.nu under dagen samt en längre intervju med båda spelarna

Är det ett aprilskämt

2009-04-01 09:06
tjackar bira på krita
tjackar bira på krita

sandberg skrev:

MEN:

Är det ett aprilskämt

I min värld skojar man inte om sportklubben. Men tyvärr föll jag väl i fällan.

2009-04-01 09:09
Profil ICQ
expert
expert
Användarvisningsbild

Håller med Derby. Inga aprilskämt om VSK tack. Kalla mig tråkig.

2009-04-01 12:17
Användarvisningsbild

MEN:

Hehe, tycker att du borde kört denna på officiella.

MP3 Jugge - Gammal nyhet som Gloggers körde redan för två år sedan
http://www.svenskafans.com/grusplan/glo ... ?id=171486

2009-04-01 18:10
Användarvisningsbild

Läste Aftonbladets tjocka bok inför allsvenskan. Där tror jag det var Simon Bank som sa att ett av BP:s största misstag inför året var att man släppte Almebäck.

Han var ordinarie igår i Örebro, orsakade förvisso en straff.

Kan förstå att han såg att han hade högre kapacitet än norrettan.

2009-04-07 08:31
Profil ICQ WWW
Användarvisningsbild

Almäbäck var enda spelaren som fick 5 plus av ÖSK:s Svenskafanssida

http://www.svenskafans.com/fotboll/arti ... ?id=290084

Tänk om vi fått den jäveln

2009-04-07 08:59
Profil ICQ WWW
van postare
van postare

Ja men nu fick vi inte han och det räcker väl så ....

2009-04-07 09:26
professor i vskologi
professor i vskologi
Användarvisningsbild

Ingen som har några synpunkter på vad Temme sagt i Landers intervju i dagens pappers-VLT? Här får Temme chansen att visa att han lyssnar på kritiken om taskig attityd och att han vill hjälpa grönvita laget och klubben. Men vad gör han? Signalerar att han inte kommer förändra sig något och att det inte vore fel med klubbyte. Eller läser jag nåt som inte står skrivet då?

2009-05-02 14:20
Profil WWW
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Ingen som har några synpunkter på vad Temme sagt i Landers intervju i dagens pappers-VLT? Här får Temme chansen att visa att han lyssnar på kritiken om taskig attityd och att han vill hjälpa grönvita laget och klubben. Men vad gör han? Signalerar att han inte kommer förändra sig något och att det inte vore fel med klubbyte. Eller läser jag nåt som inte står skrivet då?

Humm...

Beroende på hur man läser(tolkar) det skrivna ordet så kan han ju lika gärna säga det motsatta.
Att det känns konstigt att spela i ett annat lag samt att han kommer göra allt för att ta en plats i VSK:s 11:a.

Men som jag läser det så tror jag på ett alternativet....
Låt mig spela annars drar jag varianten!
Klart han inte vill spela i VIK.
Men jag tror han spelar där för att lära sig en läxa och inget mer.
Om man ser till Temmes resonemang vad gäller hans inställning och hur bekantskapskretsen tycks anse, så tror jag han tjänar bäst på en ödmjukare inställning till sin kariärr.

Risken är väl dock att detta är en början på en uppsägning om saker och ting inte börjar rulla vår och Temmes väg.
Så varför inte köra en "Drago"?!?

2009-05-02 19:22
Profil WWW
tjackar bira på krita
tjackar bira på krita

Har inte läst intervjuven så ska egentligen inte uttala mig. Men journalister (ja t.o.m dom på VLT) kan få en artikel precis ditt dom vill. Förra säsongen var det Erik, nu Temme.
Man såg det det som en bra lösning att ge han 90 minuter i VIK, ingen hade sagt något om VSK hade haft ett b-lag och han spelat 90 minuter där. Sen att Bärra blev skadad och man valde att inte stoppa in Temme är en gåta för mig (hade inte varit det om man skickat upp Grönvall). Men en teori är att han hade spelat 90 minuter två dagar före och inte skulle orka 85 minuter. Draget att skicka han till VIK kostade mer en vad det smakade den här gången.
Jag tror att Temme spelar från start på tisdag, sen är det slut pratat.

2009-05-02 20:53
Profil ICQ
forumveteran
forumveteran
Användarvisningsbild

Verkar vara skillnad på attityden hos Tobbe H och Temme. Tobbe i Västerås tidning: "Det är kanske vanligare idag att killar som hamnar utanför laget letar efter orsakerna till det hos andra än sig själva".

Klockrent uttalande, kunde inte ha sagt det bättre själv.

2009-05-03 17:56
professor i vskologi
professor i vskologi

Intressant att läsa Anders Carlssons blogg idag. VSK har tydligen blivit erbjudna Jamal Mohammed från ESK. Dock har VSK inte råd. Tänk om vi kunde släppa Luci till Syrianska och ta in Mohammed istället, då skulle vi stå oerhört bra rustade inför hösten. Det verkar dock av ekonomiska skäl ha blivit ett nej från Carlsson. Synd. Carlsson antyder vidare att det lär finnas klubbar som har råd, så det blir väl Syrianska som tar honom...

2009-06-05 13:51
expert
expert
Användarvisningsbild

Enligt en kommentar på braxingen.se (författad av Hansken?) så ska Viktor Holm, Allan Bienkowski och Martin Hofling ha fått besked att de inte längre är önskvärda i VSK.

Okej att Viktor har varit skadad mer eller mindre hela tiden han har varit här, men de andra två. De har väl knappast gjort bort sig när de har fått chansen? Och att plocka bort spelare ur en trupp som redan känns tunn för att inte tala om hur tunn backlinjen känns. Inte tror jag att det finns några pengar att värva för heller.

Jag får också känslan av att det är lite one man show i VSK just nu, och den mannen väntar bara egentligen på att få dra.

2009-07-08 19:50
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 699 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Nästa