| Författare |
Meddelande |
|
Diesel
forumveteran
|
Jag är först i sågningskören om VSK värvar Mete. Syrianska må ha ett bra anfall, men där skulle Mete bli den bästa spelaren. I VSK skulle han bli en i mängden. Man betalar inte de pengarna för en spelare som skulle bli en i mängden.
Det förutsätter förstås att allt är OK med spelare som Bärlin ex. Har ju gått en del rykten om huruvida Bärlin blir/vill vara kvar i truppen.
_________________ http://www.braxingen.se
|
| 2009-01-16 14:34 |
|
 |
|
Magnus
professor i vskologi
|
Jaså, det florerar sådana rykten, kunde misstänka det. Det har gått och gnagt i mig ett par dagar att det under dagen kommer en bomb som å ena sidan säger att VSK värvat Almebäck samt Mete, å andra sidan tappar Bärlin, Temme och/eller Grönvall. Annars förstår jag inte strategin. Men det klart att Mete har kvaliteter, frågan är hur gruppen svarar på ankomsten av en sådan spelare...
_________________ VSK Kafka
|
| 2009-01-16 14:45 |
|
 |
|
Boban
van postare
|
Det är spel för galleriet, that´s all.
_________________ Hey, I’ll play you some pinball, hell you ain’t got a chance
|
| 2009-01-16 15:05 |
|
 |
|
E.
Moderator
|
Ska vi värva någon från Syrianska så är det Suleyman Aslan.
_________________ Inferno Västerås - Liberis Pro Ultras
|
| 2009-01-16 15:42 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
Enligt en källa så har VSK gjort klart med Srdjan Marjanovic.
Höger back från DIF.
Klubben inväntar enligt samma källa fortfarande svar från ytterligare två spelare.
SANT eller FALSKT??? Kom igen nu VSK det är dags att ni kastar oss ett ben här i kylan.
_________________ No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
VSK Fotboll är vår sak, vår värld med våra värderingar och våra traditioner. 106 år av lidelse och passion.
|
| 2009-01-16 19:47 |
|
 |
|
Magnus
professor i vskologi
|
Nu är man nyfiken på vad som kommer att hända i veckan, det har varit tyst som i graven i helgen.
|
| 2009-01-18 23:34 |
|
 |
|
vsk sura
van postare
|
Magnus skrev: Nu är man nyfiken på vad som kommer att hända i veckan, det har varit tyst som i graven i helgen.
börjar bli dax att VSK kommer ut med något namn snart
_________________ Y.N.W.A
|
| 2009-01-19 17:54 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
vsk sura skrev: Magnus skrev: Nu är man nyfiken på vad som kommer att hända i veckan, det har varit tyst som i graven i helgen. börjar bli dax att VSK kommer ut med något namn snart
Börjar bli lite orolig...
Det har aldrig gått så mycket rykten som nu om truppen.
Man avfärdar ju minst 3 bud om dan.
VSK får ta och reda ut lite för oss supportrar snart....
_________________ No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
VSK Fotboll är vår sak, vår värld med våra värderingar och våra traditioner. 106 år av lidelse och passion.
|
| 2009-01-19 20:39 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
Wille Wheels skrev: vsk sura skrev: Magnus skrev: Nu är man nyfiken på vad som kommer att hända i veckan, det har varit tyst som i graven i helgen. börjar bli dax att VSK kommer ut med något namn snart Börjar bli lite orolig... Det har aldrig gått så mycket rykten som nu om truppen. Man avfärdar ju minst 3 bud om dan. VSK får ta och reda ut lite för oss supportrar snart....
Visserligen tycker jag det är skit jobbigt att inte höra något, men hellre väntar jag tills allt är klart innan namnen kommer ut från VSK än att man riskerar något och pratar öppet om vad som händer. Kolla bara på Mete tjafset som kan ha kostat Syrianska både tid, kraft och pengar, bara för att AC varit med och strulat till det lite.
Lander har ju mer eller mindre kastat in handuken. Inte många intressanta inlägg på hans blogg längre (braxingen har ju lämnat han långt efter sig). Både VSK och SIF (Mete undantaget) kör med stängda dörrar och det gör dom nog rätt i.
|
| 2009-01-19 22:14 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
Citera: Kolla bara på Mete tjafset som kan ha kostat Syrianska både tid, kraft och pengar, bara för att AC varit med och strulat till det lite.
Bra...+ poäng AC!
Mellansäsongen är minst lika intressant och viktig som den spelande delen av året.
|
| 2009-01-20 03:24 |
|
 |
|
Magnus
professor i vskologi
|
Ingen Almebäck i VSK, som kanske inte är så lockande. Tråkigt, kändes intressant.
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=859452
|
| 2009-01-22 00:55 |
|
 |
|
YouBetterKnow
släcker törsten
|
http://www.folket.se/folket/standard_ar ... 1123633254
- Det verkar intressant, säger den förre IFK Eskilstunaspelaren.
|
| 2009-01-22 13:07 |
|
 |
|
Green Goblin
proffstyckare
|
Wikström funderar på att varva ner i E-tuna City!
2009-01-19 City jagar Wikström
2009-01-19
Eskilstuna. Eskilstuna Citys målvaktsjakt fortsätter. Nu har klubben inlett diskussioner med Västerås SK:s målvakt David Wikström.
- Jag behöver nya utmaningar, säger han.
Jonas Käck är snart hemma från sin utlandsresa men det är fortfarande oklart om han kommer att finnas tillgänglig som målvakt under den kommande säsongen.
Som vi skrev för ett par veckor sedan kan VSK-målvakten David Wikström bli ett intressant namn för City och nu är han kontaktad.
- Som det känns i dag kommer jag inte att spela kvar i VSK. Man kan nog säga att det är 95 procent säkert att jag lämnar klubben, säger Wikström.
City har nyligen pratat med den 32-åriga målvakten och bollen ligger nu hos honom.
- Jag snackade med City och de berättade vad de är för typ av klubb och hur föreningen fungerar. Nu ska jag fundera lite och sedan ska jag återkomma.
Fostrad i VSK
Han är fostrad i VSK sedan barnsben och var bland annat lagets förstamålvakt när de grön-vitrandiga spelade i superettan under flera säsonger på 2000-talet.
Citys ordförande Laszlo Meszaros är den som närmast varit i kontakt med David.
- Det är fortfarande på ett tidigt stadium men vi har hört oss för hur det ser ut för honom och hur han ser på sin framtid, säger Meszaros.
Är det ett problem att han i så fall kommer att pendla till Eskilstuna?
- Nej, det är lite av en missuppfattning att vi inte accepterar att spelare pendlar. Vi har haft spelare som pendlat tidigare så det är inget konstigt.
Södra FF:s målvakt Gustaf Widén ska börja träna med City den här veckan och Gävlemålvakten Martin Sundström är fortfarande aktuell.
- När det gäller "Gurra" är det i bästa samförstånd och han ska även fortsätta träna i Södra. Någon övergång har vi inte pratat om än, säger Laszlo.
_________________ Försök er inte på spel ni inte behärskar. Det har ni inte täckning för och sånt brukar sluta illa. D
Tunga drakar lyfter i motvind....
|
| 2009-01-22 16:35 |
|
 |
|
Diesel
forumveteran
|
Då kan man räkna med att fler lokala klubbar (för att inte säga konkurrenter) kommer att vara på honom. Han är trots allt länets bästa målvakt.
|
| 2009-01-22 18:17 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
Vi har ju ett sammarbete...
Borde inte dom klubbarna prioriteras vad det gäller att trappa ner?
Hummm.....
Sen tycker jag det är konstigt att VSK inte informerar något på hemsidan.
Verkar som VLT går först, igen 
|
| 2009-01-22 18:20 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
Wille Wheels skrev: Vi har ju ett sammarbete... Borde inte dom klubbarna prioriteras vad det gäller att trappa ner? Hummm..... Sen tycker jag det är konstigt att VSK inte informerar något på hemsidan. Verkar som VLT går först, igen 
Om han inte vill vara kvar i VSK så har vi ingen nytta av han i VIK heller. Där ska vi ha dom som vill in.
Ohlén säg upp dig från jobbet, vi behöver dig mer.
|
| 2009-01-22 18:45 |
|
 |
|
Spoonman
aktiv skribent
|
Skulle gärna se att Wikström går till VIK men samarbetet skulle väl gälla unga talanger i första hand?
Tråkigt att det inte blev något med Almebäck eftersom det behövs en mittback till. Danielson från Helsingborg ska vara aktuell för ett lån enligt Eskilstunas lokalblaska. Han är säkert bra men jag skulle hellre se en mittback med lite rutin. Äldsta backen i truppen är Tobias Holmgren och han blir 26 i år, resten är mellan 17 och 21. Jag tror att det funkar bra med talangfulla och hungriga spelare framåt men att bygga hela försvaret på unga killar känns lite osäkert, det behövs nån att luta sig mot när det blåser.
Suleyman Aslan hade ju varit ett bra namn men nu har han förlängt med Kerburan.
|
| 2009-01-22 18:50 |
|
 |
|
nisse andersson
forumveteran
|
Derby skrev: Ohlén säg upp dig från jobbet, vi behöver dig mer.
Ja, hemsidan blev skit när Thomas lade av.
Men han orkade inte längre. Det verkade nästan vara organiserad mobbning om man ser till alla negativa mail han fick.
Problemet verkar vara ganska stort, alla nyheter på hemsidan efter att Thomas lade av har varit osignerade. Varför vill ingen skylta med sitt namn? Kan det vara så att man är rädd för samma sak.
Fattar mig inte på den här världen. Sedan internet och mail blev var mans tillhörighet verkar det vara tillåtet att sprida hur mycket skit som helst. Som man sedan inte tar ansvar för.
Om det var några här inne så tycker jag ni skall be Thomas om ursäkt, han gjorde ett stort jobb för VSK.
|
| 2009-01-22 19:29 |
|
 |
|
J.D.
professor i vskologi
|
nisse andersson skrev: Om det var några här inne så tycker jag ni skall be Thomas om ursäkt, han gjorde ett stort jobb för VSK.
Va? Varför skulle någon "här" skriva negativa mail till Ohlén? Ingen tycker väl att han gjorde ett dåligt jobb, snarare tvärt om. Har jag missat något?

_________________ / Johnny Dandalero - admin i Tävlingen
|
| 2009-01-22 20:25 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
J.D. skrev: nisse andersson skrev: Om det var några här inne så tycker jag ni skall be Thomas om ursäkt, han gjorde ett stort jobb för VSK. Va? Varför skulle någon "här" skriva negativa mail till Ohlén? Ingen tycker väl att han gjorde ett dåligt jobb, snarare tvärt om. Har jag missat något? 
Det låter väldigt konstigt. Brukar alltid stanna och prata med Ohlén när jag träffar han. Nästan varje gång har han påpekat att det tar väldigt mycket tid och som jag har uppfattat det har han inte den tiden.
VSK fotbolls hemsida har varit enormt bra när Ohlén sköt den. Som VSK:are har man inte direkt varit bortskämda med bra officella sidor. Jag tror nog dom flesta VSK:are som brukar vara in på sidan håller med mig.
|
| 2009-01-22 20:46 |
|
 |
|
Bergkamp
proffstyckare
|
Ja absolut, håller med ovanstående! Ohléns artiklar har varit väldigt snabba, välskrivna och uppskattade av alla jag känner och som följer VSK:s hemsida. Nu får man verkligen hoppas att det är tidsbristen som styrt beslutsfattandet och inget annat. Urtrist om nån har fallit ut mot honom, sånt har jag svårt att acceptera.
|
| 2009-01-22 21:47 |
|
 |
|
Tage Dirty
forumveteran
|
Utan att ha undersökt saken närmare så kan man nog ändå säga att hemsidan höll allsvensk klass. Mycket proffsig och aktuell.
_________________ Tryck VLT på mjukare papper så att den kan användas på utedasset
|
| 2009-01-22 23:05 |
|
 |
|
Simon
släcker törsten
|
For att citera mig sjalv...
Citera: Måste fortsätta att ösa superlativ över Thomas Ohlén. Tack för en fantastisk säsong, du har verkligen lagt ned din själ och MÅNGA timmar på att uppdatera VSK Fotbolls hemsida med artiklar och nyheter. Tack vare dig så glömmer man ibland bort att vi lirar i Sveriges tredje, högsta serie, du hör hemma på högre ort. Förhoppningsvis går vi upp nästa år, det är vår tur nu! Du är lika viktig för VSK's hemsida, som Martin A. är för Sportklubben. Nästan iaf!
http://www.vskforum.com/viewtopic.php?t=2297&start=180
| 2009-01-23 12:04 |
|
 |
|
Tage Dirty
forumveteran
|
Citat mig själv också:
Tage Dirty skrev: Utan att ha undersökt saken närmare så kan man nog ändå säga att hemsidan höll allsvensk klass. Mycket proffsig och aktuell.
_________________ Tryck VLT på mjukare papper så att den kan användas på utedasset
|
| 2009-01-23 18:10 |
|
 |
|
Magnus
professor i vskologi
|
Om det som står på braxingen stämmer, att Botte, Svensson och Wikström är aktuella för ESK så känns det mer än konstigt. Åtminstone Botte är redan saknad. Fan, vi behöver ett starkt kort på mittbacken nu. Är faktiskt lite orolig inför nästa säsong.
|
| 2009-01-24 13:05 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
Tvivlar starkt på att Svensson som spelat hela sitt liv i VSK skulle ofra den hjälte stausen han kommer att ha i VSK för all framtid, för en säsong ESK.
Wickström har ju inte tid att träna.
Dom kanske slipper träna med övriga laget några gånger i veckan och då kan man ju undra hur kul det är för övriga truppen om det kommer in ett gäng omoiverade 30+ spelare. Förmodligen skulle dom göra mer skada en nytta, förutom mot oss såklart.
|
| 2009-01-24 13:40 |
|
 |
|
Rocky
just kommit in på puben
|
Att Svensson skulle skriva på för ESK låter lika troligt som att Micke kritar på för bajen. Det händer inte.
_________________ "Ceterum censeo Enköpingem esse delendam"
|
| 2009-01-24 13:41 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
David är väl aktuell för Eskilstuna?
Om inte annat så handlade det ju om att trappa ner och då går man inte till ESK.
VIK-SSK-Franke-Tortuna eller liknande är att trappa ner!
|
| 2009-01-24 14:15 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
Wille Wheels skrev: David är väl aktuell för Eskilstuna?
Om inte annat så handlade det ju om att trappa ner och då går man inte till ESK.
VIK-SSK-Franke-Tortuna eller liknande är att trappa ner!
Fast ESK är ju som att trappa ner, man spelar mest för skoj och ingen bryr sig hur man presterar.
|
| 2009-01-24 14:29 |
|
 |
|
Diesel
forumveteran
|
Observera att de hört sig för om trion och inte så mycket mer. Jag är inne på ert spår också, att det blir svårt att få över dem till ESK.
|
| 2009-01-24 14:52 |
|
 |
|
stolpskottet
aktiv skribent
|
Botte, Wikström och Svensson träffade oidentifierad representant för en av VSK:s serierivaler idag.
Det känns verkligen som att det kan hända något inom kort på den här fronten!
_________________ "Det har sett bra ut på träning."
|
| 2009-01-24 18:19 |
|
 |
|
J.D.
professor i vskologi
|
stolpskottet skrev: Botte, Wikström och Svensson träffade oidentifierad representant för en av VSK:s serierivaler idag. Det känns verkligen som att det kan hända något inom kort på den här fronten!
Det känns som att vilken av våra seriekonkurrenter som än värvar denna trio blir minst lika bra som oss.
Om dessa spelare vill varva ner i en lägre division så ser jag gärna att vi spelar med yngre förmågor i laget och genomför en generationsväxling.
Men förstärker de istället en konkurrent så vill jag hellre ha kvar dessa i laget en säsong till.
Jävla skit!
|
| 2009-01-24 18:38 |
|
 |
|
vsk sura
van postare
|
J.D. skrev: stolpskottet skrev: Botte, Wikström och Svensson träffade oidentifierad representant för en av VSK:s serierivaler idag. Det känns verkligen som att det kan hända något inom kort på den här fronten! Det känns som att vilken av våra seriekonkurrenter som än värvar denna trio blir minst lika bra som oss. ](./images/smilies/eusa_wall.gif) Om dessa spelare vill varva ner i en lägre division så ser jag gärna att vi spelar med yngre förmågor i laget och genomför en generationsväxling. Men förstärker de istället en konkurrent så vill jag hellre ha kvar dessa i laget en säsong till. Jävla skit!
om dessa spelare väljer att spela i en klubb som är i samma serie som VSK tycker jag att dom inte är värda VATTEN ens ......
_________________ Y.N.W.A
|
| 2009-01-24 19:50 |
|
 |
|
J.D.
professor i vskologi
|
vsk sura skrev: om dessa spelare väljer att spela i en klubb som är i samma serie som VSK tycker jag att dom inte är värda VATTEN ens ......
Sant. Så sant.
|
| 2009-01-24 20:08 |
|
 |
|
YouBetterKnow
släcker törsten
|
"När UNT fick tag på Holm var han i Västerås - och kollade på VSK. Okej, vi kanske ska nämna att det var VSK:s juniorer i en match mot ESK:s diton.
Intresset var inte gigantiskt direkt för ovan nämnda spelare.
- Nej, ingenting, svarade Holm lugnt om samtliga. Vi har ju "Ludde" (målvakten Ludwig Bergström) som vi förhandlar med just nu."
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE ... =2,00.html
|
| 2009-01-24 20:31 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
Wickström kommer inte vara första målvakt i den klubben han kommer gå till. Deras tränare har redan sagt att dom har seriens bästa målvakt. Går dom två andra till samma klubb så kommer det nog en ny krönika som ni kan hänga upp er på inom kort.
Min källa pratade med Wickström på krogen igår och som med alla andra så är det väl svårare att tiga på fyllan.
|
| 2009-01-24 20:54 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
Alltså...
Jag baserar mitt tidigare inlägg på att det hela verkar lite suspekt.
Om vi tar David som ex. så har ju han utalat sig om att han vill trappa ner.
Jag anser inte att man trappar ner om man går till en serie konkurent.
Det är en helt annan sak om man går ner i seriesystemet.(Tex div 2-3 etc)
Man kan ju knappast vara av intresse för en annan klubb i samma serie om man utalat sig så.
Om man nu inte hävdar annat bakom lykta dörrar.
Lite rykten har nått mig oxå. Dom bekräftar en seriekonkurent rörande David men inte ESK. Därimot så hävdar samma rykten att VSK och ESK har lite andra affärer ihop....Ska bland annat involvera Ludde.
|
| 2009-01-24 22:30 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
Undrar hur nära oss Almebäck var, kunde ha blivit ett riktigt fynd. Kanske finns en liten chans iaf om han får nej från ÖSK, men han lär sikta högre än div1
http://www.svenskafans.com/fotboll/arti ... ?id=276959
|
| 2009-01-26 11:47 |
|
 |
|
Diesel
forumveteran
|
Wille Wheels skrev: Därimot så hävdar samma rykten att VSK och ESK har lite andra affärer ihop....Ska bland annat involvera Ludde.
Bekräftar.
|
| 2009-01-26 21:38 |
|
 |
|
Peak
forumveteran
|
Nej tack, inte PLUTO Ludde här!
_________________ Vi är VSK, Vi är VSK!
|
| 2009-01-26 22:23 |
|
 |
|
Rocky
just kommit in på puben
|
Hört från läktaren VSK-enköping för två-tre år sen.
"Vi ses väl på pluto ludde?!"
ludde vinkar..
_________________ "Ceterum censeo Enköpingem esse delendam"
|
| 2009-01-26 22:47 |
|
 |
|
Wohoo
van postare
|
Nej nej, inte Ludde!
|
| 2009-01-26 23:46 |
|
 |
|
Grönvitt VSK
Moderator
Blev medlem: 2003-08-17 22:23 Inlägg: 3668 Ort: Västra delarna/V-ås
|
Det går väldigt heta rykten om Ludde. Han är för mig en bra målvakt så jag skulle inte säga blankt nej, även om jag hellre sett David och Erik vara kvar. Erik kvar, men kommer Ludde blir det nog kanske bänken igen.
_________________ En Klubb, Två Färger, En Stolthet - Västerås SK
|
| 2009-01-27 08:54 |
|
 |
|
VSKGbg
professor i vskologi
Blev medlem: 2003-09-28 23:51 Inlägg: 808 Ort: Viksäng 90+ Bhoys
|
Helt makalöst att man ens lägger energi på den mannen när t.ex behovet av en mittback är akut!
_________________ Numera tillbaka i Västerås efter 12 år i exil.
|
| 2009-01-27 09:12 |
|
 |
|
Magnus
professor i vskologi
|
Ja, det låter konstigt. Behovet av någon lite mer rutinerad person är som jag ser det akut. Talang i alla ära men rutin i dessa sammanhang är ovärderlig. Man behöver ju inte värva en 35-åring, man kan vara förhållandevis rutinerad som 28-åring. Hoppas att något händer snarast.
|
| 2009-01-27 09:17 |
|
 |
|
Movitz
forumveteran
|
Jag tackar inte nej till Ludde med tanke på hur det ser ut på målvaktsfronten. Erik verkar ju ha problem med sitt knä och vad har vi bakom honom?
|
| 2009-01-27 09:50 |
|
 |
|
Gaston
professor i vskologi
|
 Upp och nicka!
Kan ske ska ställa en fråga om Stark kan göra en nöd komback, Där har vi rutin och en som kan styra backlinjen, men dock inte så snabb.
_________________ 2 saker som får en att må illa VLT & SvFF
"Googlar man inte får man inget veta."
|
| 2009-01-27 09:56 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
Vi kan lika gärna köra med dom vi har.
För modligen handlar ju detta endast om en bänkplats bakom Bisse.
Det är backlinjen som är prio ett enligt mig.
Men då har man ju inte sett så mycket annat än Cramo Cup,oxå...
|
| 2009-01-27 12:54 |
|
 |
|
VSK-Södra
just kommit in på puben
|
Situationen känns helt plötsligt väldigt VSK igen. Jag är klart oroad. För mig är det en betydligt bättre lösning att ha Erik och David som målvaktspar. Då finns både rutin och ungt löfte. Med tanke på att David har signalerat att han vill varva ner borde rollfördelningen vara klar - en perfekt lösning.
Backlinjen känns väldigt viktig att förstärka.
Angående tidigare trotjänare som Svensson och Botte har jag inga som helst problem med att de varvar ner. Förstärker de däremot en konkurrent kommer saken verkligen i helt annan dager. Låt oss verkligen hoppas att så inte blir fallet.
_________________ Heja Sport!
|
| 2009-01-27 13:19 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
Wille Wheels skrev: Vi kan lika gärna köra med dom vi har. För modligen handlar ju detta endast om en bänkplats bakom Bisse.
Det är backlinjen som är prio ett enligt mig. Men då har man ju inte sett så mycket annat än Cramo Cup,oxå...
Vad har vi för målvakter bakom Erik? Vad händer om Erik´s knä inte håller?
Andersson-Elfgren gjorde några grymma parader i Cramo och var riktigt bra, men tyvärr så ser inte jag han som ett alternativ med tanke på hans längd.
Kvar har vi då Bulleghin vars längd man knappast kan klaga på, men han hade inte mycket att göra i Cramo så jag kan inte bedömma han. Här lär väl JZ och Granath ha betydligt bättre koll om det är något att värva (han provspelar bara hos VSK, bla. jag hade tolkat det som han var klar men så är inte fallet).
För min del så ser jag målvaktsfrågan som minst lika viktig som backfrågan.
|
| 2009-01-27 14:31 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
Citera: Vad har vi för målvakter bakom Erik? Vad händer om Erik´s knä inte håller? Andersson-Elfgren gjorde några grymma parader i Cramo och var riktigt bra, men tyvärr så ser inte jag han som ett alternativ med tanke på hans längd. Kvar har vi då Bulleghin vars längd man knappast kan klaga på, men han hade inte mycket att göra i Cramo så jag kan inte bedömma han. Här lär väl JZ och Granath ha betydligt bättre koll om det är något att värva (han provspelar bara hos VSK, bla. jag hade tolkat det som han var klar men så är inte fallet). För min del så ser jag målvaktsfrågan som minst lika viktig som backfrågan.
Jag trodde han var klar för G/V..
Men om så inte är fallet kan det hela lika gärna vara en möjlighet till utveklingsträning och inget annat.
Visst ligger vi illa till,det råder inga tvivel om det...(särskilt om inte Bisses knä håller)
Jag hade viljat se mer att Hallsta i målet på Cramo.
Med lite tur så får vi se lite tendenser till försäsongen.
Och jag hoppas hoppas hoppas verkligen att man så fort som möjligt går ut med information om Bissen`s skadeläge.
Oron kunde inte vara större,än nu...
Inte blir det bättre av att ryktena hotar med att vi tar in Ludde.
Men har vi inget annat val så är ju saken klar.
Gilla läget som vissa brukar utrycka sig.
Men även om det blir Ludde så tycker jag att backlinjen behöver mer rutin och stabilitet. Jag har ingen lust att tillförlita mig på Ludde.
|
| 2009-01-27 17:11 |
|
 |
|
Diesel
forumveteran
|
Vet inte om det är nämnt i tråden men Bulleghin har blivit erbjuden a-kontrakt. I hans fall är det han själv som är tveksam. Många sociala bitar som ska stämma för kontrakt.
|
| 2009-01-28 00:09 |
|
 |
|
Birken1
aktiv skribent
|
Det talas en del om målvakt. Vad är det för fel på någon av dom 2 som provspelade i cramo cup? Mittbackar, jag tror att vi skall försöka spela in dom yngre, dom kommer att klara sig galant.
|
| 2009-01-28 13:15 |
|
 |
|
Gaston
professor i vskologi
|
 Upp och nicka!
Birken1 skrev: Det talas en del om målvakt. Vad är det för fel på någon av dom 2 som provspelade i cramo cup? Mittbackar, jag tror att vi skall försöka spela in dom yngre, dom kommer att klara sig galant.
Måste ha någon ruttinerad som mitt back, såg hur förra säsongen började, När sedan Stark kom in så började VSK att vinna.
_________________ 2 saker som får en att må illa VLT & SvFF
"Googlar man inte får man inget veta."
|
| 2009-01-28 13:36 |
|
 |
|
Movitz
forumveteran
|
Birken1 skrev: Det talas en del om målvakt. Vad är det för fel på någon av dom 2 som provspelade i cramo cup? Mittbackar, jag tror att vi skall försöka spela in dom yngre, dom kommer att klara sig galant.
Ger väl en medelålder på 19 år i försvaret. Tror inte det håller i långa loppet.
|
| 2009-01-28 14:17 |
|
 |
|
Greve
aktiv skribent
|
Förstår inte varför många säger blankt nej till Ludde, vi måste ju fylla på med en målvakt till, det är ett måste!
Vi vet inte om varken Eriks knä håller hela säsongen, dessutom är det inte säkert att han har den stabiliteten som måste finnas för att vara förstemålvakt en hel säsong, minns med fasa Eriks förra försäsong då bollarna gick in lite hur som helst.
Vi måste fylla på med en 2a kepper och varför inte Ludde?
David tror jag nog tyvärr vi kan glömma
|
| 2009-01-28 15:39 |
|
 |
|
Hugsen
aktiv skribent
|
hur stor chans är det att styrelsen presenterar något nyförvärv nu på styrelsemötet tro? 
_________________ jorå så att..
|
| 2009-01-29 14:12 |
|
 |
|
syrianskaif
ett ynka inlägg gör ingen glad
|
melke demir klar för syrianska IF. Senast från syrianska botkyrka där han var på lån.
|
| 2009-01-29 22:10 |
|
 |
|
Boban
van postare
|
Kerburan, Pentti och Gregers fans noterar.
_________________ Hey, I’ll play you some pinball, hell you ain’t got a chance
|
| 2009-01-29 22:33 |
|
 |
|
nisse andersson
forumveteran
|
3-års kontrakt med Grönvall skrivit idag.
Det presenterades av AC på årsmötet.
|
| 2009-01-30 22:28 |
|
|