| Författare |
Meddelande |
|
calamares
aktiv skribent
|
 Silly season 09
Landers blogg:
Citera: Rykte 1: Enköpings keeper Ludwig Bergström ska enligt uppgift anmält intresse för att spela i VSK nästa säsong. Hans kontrakt med ESK går ut. Rykte 2: SKiljebo sägs ha kontaktat VSK-keepern David Wikström som också har ett utgående kontrakt. Ska kolla vidare hurpass aktuellt detta är.
Har personligen också ha hört ett rykte om att Botte ska varva ner i Gideonsberg nästa år. Anledningen ska vara att han vill få mer tid till sitt arbete (har inte han eget företag?).
_________________ Well then, what can a poor boy do, except to sing for a football team?
|
| 2008-10-08 20:50 |
|
 |
|
vsk 24seven
van postare
Blev medlem: 2005-02-16 21:47 Inlägg: 263 Ort: Det vet jag. Men vart ska jag?
|
Tyvärr, orkar inte bry mig om 2009.
Vi ska väl landa denna säsong först och se i vilken serie innan det är dax att spekulera, gissa och önska.
_________________ Det är aldrig försent att ge upp
|
| 2008-10-08 20:56 |
|
 |
|
Peak
forumveteran
|
Precis!
_________________ Vi är VSK, Vi är VSK!
|
| 2008-10-08 21:02 |
|
 |
|
nisse andersson
forumveteran
|
Jo Botte har eget. Han hyr ut dörrmattor.
Men på målvaktsfronten är det ett helt omöjligt läge. Ludde vill kanske komma hem och Oskar har flyttat hem och vill säkert också ha någonstans att spela. Men om vi tänker på någon av dem så är ju det som att ge Erik "ful fingret". Sedan har vi ju David som varit en klippa i målet den här säsongen. Det gäller verkligen att lösa målvakts knuten så att ingen känner sig trampad på tårna. Det här är inget enkelt jobb.
|
| 2008-10-08 21:06 |
|
 |
|
Tro hopp och grönvitt
van postare
|
nisse andersson skrev: Det gäller verkligen att lösa målvakts knuten så att ingen känner sig trampad på tårna. Det här är inget enkelt jobb.
Måste säga att jag tvärtom tycker det är mycket enkelt. Varken Ludde eller Oscar är bättre målvakter än David (enligt mig). Varken Ludde eller Oscar är (eller har varit) mer lovande än Erik. David är den bästa vi haft på senare år. Vidare har både Ludde och Oscar lämnat klubben så varför ska vi vara oroliga över att trampa dem på tårna? Deras situation är deras egna problem.
Botte tycker jag är ett intressantare problem. Han har varit en nyckelspelare i år. Mycket spel har gått genom honom, och när han har haft en bra dag så har hela laget tenderat att spela bra. Å andra sidan blir han inte direkt yngre. Tappar vi honom får vi dock problem i speluppbyggnaden.
Mycket av silly season funderingarna måste hur som helst vänta till vi vilken serie vi spelar i nästa år.
|
| 2008-10-08 21:28 |
|
 |
|
nisse andersson
forumveteran
|
Tro hopp och grönvitt skrev: nisse andersson skrev: Det gäller verkligen att lösa målvakts knuten så att ingen känner sig trampad på tårna. Det här är inget enkelt jobb. Måste säga att jag tvärtom tycker det är mycket enkelt. Varken Ludde eller Oscar är bättre målvakter än David (enligt mig). Varken Ludde eller Oscar är (eller har varit) mer lovande än Erik. David är den bästa vi haft på senare år. Vidare har både Ludde och Oscar lämnat klubben så varför ska vi vara oroliga över att trampa dem på tårna? Deras situation är deras egna problem. Botte tycker jag är ett intressantare problem. Han har varit en nyckelspelare i år. Mycket spel har gått genom honom, och när han har haft en bra dag så har hela laget tenderat att spela bra. Å andra sidan blir han inte direkt yngre. Tappar vi honom får vi dock problem i speluppbyggnaden. Mycket av silly season funderingarna måste hur som helst vänta till vi vilken serie vi spelar i nästa år.
Värnar absolut inte om Ludde eller Oskar. Men om vi tar för oss bara för att det finns möjligheter så lär vi trampa rejält på Eriks tår.
|
| 2008-10-08 21:34 |
|
 |
|
Wohoo
van postare
|
Ludde kan stanna i Enköping.
|
| 2008-10-08 21:39 |
|
 |
|
J.D.
professor i vskologi
|
Är vi kvar i ettan nästa år så tycker jag att Erik är gjuten som förstekeeper. Blir David kvar som nr ett så tycker jag att Erik ska säljas eller lånas ut. Går vi upp i Superettan så är jag mer öppen för kortsiktiga lösningar för att hålla oss kvar. I alla fall första året.
David är jättebra för det mesta, men blir vi kvar i ettan så bör vi ta ett djupt andetag och börja dra upp riktlinjer för en lite längre period där vi bygger ett nytt lag, en ny centrallinje. VSK för 2010-talet.
_________________ / Johnny Dandalero - admin i Tävlingen
|
| 2008-10-08 21:44 |
|
 |
|
Robban
aktiv skribent
|
Jag tycker vi ska lägga ett bud på Lanto som gick till Boden när vi var och ryckte i honom. Eftersom Boden åker ur i år borde vi kunna få honom för en ganska rimlig slant. Han kan mycket mer än han har visat upp denna säsong. Då kan vi pensionera Botte eller Svensson om dom vill trappa ner. 
_________________ Hallsta Branch
|
| 2008-10-12 20:30 |
|
 |
|
Green Goblin
proffstyckare
|
Men Lanto ville ju inte flytta net till södra sverige. iofs kan man väl ändra sig men ändå.. .
ÖFK´s mittfältare Alan al-Kadhi skulle däremot vara väldigt intressant att se i VSK tröjan väldigt lik D.G med sin snabbhet och besitter fin teknik.
Skulle vi mot förmodan lyckas nå ett kval och i kvalet lyckas gå upp i S1:an så tycker jag vi skall försöka låna/värva Djurgårdens back Dennis Boskailo (Kom från Köpings FF) nu på lån hos Sylvia, även Hasim Ismail (SSK), kanske kolla med AIK om det går att lösa något med dem gällande både Backman och D.G ? Samt kolla med Ante Eriksson i ESK om han nu mer kan tänka sig lira med VSK.
Backlinjen känns deginitivt som den mest prioriterade lagdelen förutsatt att det inte blir en massiv spelar flykt från klubben.
_________________ Försök er inte på spel ni inte behärskar. Det har ni inte täckning för och sånt brukar sluta illa. D
Tunga drakar lyfter i motvind....
|
| 2008-10-12 20:47 |
|
 |
|
J.D.
professor i vskologi
|
Green Goblin skrev: Hasim Ismail (SSK)
ÖSK ska bestämma sig angående Hasim i dagarna. Han har varit där och provspelat.
|
| 2008-10-12 20:50 |
|
 |
|
Flyckt
just kommit in på puben
Blev medlem: 2003-02-15 11:40 Inlägg: 1140 Ort: Bjurhovdarondellen
|
Green Goblin skrev: Backlinjen känns deginitivt som den mest prioriterade lagdelen förutsatt att det inte blir en massiv spelar flykt från klubben.
Blanda inte in mig i det här.
_________________ GGG - Erat melios quondam.
|
| 2008-10-12 22:12 |
|
 |
|
YouBetterKnow
släcker törsten
|
Målvakt: Lennart Sandahl, -89, Östersund.
Försvarare:
Simon Ogunnaike, -90, Valsta Syrianska
Mattias Englund, -89, Forward,
Yosef Ayoba, -90, Vasalund,
Tim Andersson, -89, Östersund,
Tobias Stenman, -89, Ersboda
Mittfältare:
Fredrik Wennerbro, -91, Umeå
Gökay Altuner, -89, Valsta Syrianska
Anders Lillhager, -89, Falun,
Armin Tankovic, -90, Sylvia,
Pontus Hendrikes, -90, Brage
Anfallare:
Timmy Wilhelmsson, -89, Sylvia,
Kennedy Igboananike, -89, Vasalund
Nahir Awrouhom, -90, Syrianska Botkyrka
Grabbarna som blev uttagna till Morgondagens stjärnor, även DG blev uttagen och Filip Mårtensson som reserv.
Tycker vi skall vara med och buda på några av dessa unga talanger :)
|
| 2008-10-12 22:59 |
|
 |
|
olli
van postare
|
VSK verkar värvat igen från Skiljebo
2008-10-14 20:24 - VSK
Här får ni en kvällskaramell:
Enligt säkra källor har Skiljebomittbacken Robert Medvegy skrivit på för VSK.
Återkommer i ämnet.
Från Landers blogg
|
| 2008-10-14 20:48 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
olli skrev: VSK verkar värvat igen från Skiljebo 2008-10-14 20:24 - VSK Här får ni en kvällskaramell: Enligt säkra källor har Skiljebomittbacken Robert Medvegy skrivit på för VSK. Återkommer i ämnet.
Från Landers blogg
Källan var tydligen inte så säker.
|
| 2008-10-14 22:16 |
|
 |
|
Rocky
just kommit in på puben
|
Medvegy och Blommé ska spelas in omedelbart iså fall.. Det är dags att förstärka försvaret.
_________________ "Ceterum censeo Enköpingem esse delendam"
|
| 2008-10-14 22:59 |
|
 |
|
Ast
aktiv skribent
|
medvegy herregud tur de var ett skämt han är värre än aslan med bollen.
|
| 2008-10-15 18:52 |
|
 |
|
sandberg
somnat på barstolen, skriver i sömnen
|
AC säger till SR att det är ett par på gång till VSK, samt att flera kommer sluta men de vet inte om det än... Titus kan vi väl redan nu säga 99%. David är nog en annan av de rykten som verkar gå. Curtolo kan vara en tredje.
Sen är det extremt viktigt att behålla Martin, Grönvall, Temme, Kalle. Martins kontrakt går ut vet jag iaf, har en ond magkänsla av att han kommer gå till Syrianska Kerburan....
Hoppas iaf VSK fortsätter den yngre satsningen, vi ska ha ett ungt och hungrigt lag där samtliga spelare VILL uppåt. Trots vår topplacering har vi faktiskt bara 1 spelare med i All-starmatchen och han är redan klar för AIK. Det är faktiskt för dåligt.
Nåja, den galna säsongen har väl börjat på allvar nu.
Sist men inte minst. Vem tränar VSK? Jag tyckte man förstod på Radiosporten idag att varken VSK eller Hansken vill fortsätta...
|
| 2008-10-19 19:32 |
|
 |
|
YouBetterKnow
släcker törsten
|
VSK har vart i kontakt med Dennis Boskailo ifrån Sylvia.
Vet inte vad jag skall tycka om det.
|
| 2008-10-19 19:42 |
|
 |
|
stolpskottet
aktiv skribent
|
Filip Stenström kanske byter från hoops till stripes.
_________________ "Det har sett bra ut på träning."
|
| 2008-10-19 20:32 |
|
 |
|
sandberg
|
7 spelare har alltså kontrakt som går ut
Titus - Redan klar för hemflytt http://www.vskfotboll.nu/index.php?fot=nyh&newsno=1833
Curtolo - Tveksamt om han får vara kvar. antagligen för dyr i förhållande till prestation
Svensson - Här vet man ju aldrig. Jag vill nog ändå ha kvar Svensson.
Martin - Han MÅSTE vi behålla, han är den viktigaste spelaren i VSK idag...
Wikström - Han har varit grym, men jag tror att Biselius tar över nu. Passar bra emd ett generationsskifte.
Stark - Lär nog sluta, allt annat känns som en stor skräll
Botold - Tror det blir samma som för stark här.
Detta blir 7 stycken, vet inte om det är fler vars kontrakt går ut, men snittåldern för de som har utgående kontrakt ligger på 31 år, så det är genomgående äldre spelare.
Jag vill ha kvar Martin, han måste som sagt vara kvar. Vill nog också ha kvar Johan Svensson, vi behöver viss rutin i truppen också. Annars kommer jag inte gråta om resten slutar, vi behöver utöka vår ungdomssatsning, och så länge rutinerade och äldre spelare finns kvar så är det svårt för yngre att ta sig fram.
Låt oss också komma ihåg att Bärlin har 2 år på kontraktet, och med en hel säsongs träning med laget så tror jag ändå inte att han är slut.
En tänkbar startelva till nästa år kan väl ändå vara
Biselius
Stenström - Blommé - Slättman - Tobbe
Bärlin - Svensson - Mårtensson - Kalle
Grönvall - Martin
Då är inte Temme med i startelvan, och då har vi inga nyförvärv medräknade här.
Jag känner mig trots allt ändå rätt hoppfull inför nästa säsong.
Fotbollsdax, strax strax strax...
|
| 2008-10-19 20:56 |
|
 |
|
Råkarln.
proffstyckare
|
Behåll Svensson och Martin. resten lär väl lägga av inte så mycket att säga om.
Botte skulle jag vilja ha kvar om han har motivation för ett år till.
Temme får hemskt gärna försvinna.
Grönvall lär nog försvinna till superettan trots kontrakt.
Trist att DG sticker, när han ändå hamnar i Väsby så kunde han gott köra ett år till här kan man tycka...
|
| 2008-10-19 21:08 |
|
 |
|
stolpskottet
aktiv skribent
|
Martin måste vara kvar med förtjänar att få minst dubbelt så hög lön.
Dessutom måste det till en rejäl bonus för avancemang.... till alla spelare.
|
| 2008-10-19 22:05 |
|
 |
|
Azuka
ett ynka inlägg gör ingen glad
|
Första inlägget för min del!
Vill gå in på nyförvärv direkt! Detta håller absolut inte, 4e året i rad vi spelar i division 1! Dags att rensa truppen och värva in klassspelare, helst unga sådana! Det finns 3 st som jag otroligt gärna ser hos oss nästa år: Yacob Budur, Haseim Ismail och framför allt Dennis Boaskalio!
Dennis gör en kanonmatch mot oss idag trots att dom inte har något att spela för visar han ett stort hjärta och ger allt i varje läge, otroligt stark och väldigt skicklig spelare som vi bör bygga laget kring! Den kyla han visar upp kan inte vår nuvarande backlinje ens jämföra sig med.
Yacob Budur är en otroligt stor talang som är väldigt utvecklingsbar och kan spela på båda kanterna i både försvar och mittfält!
Ismail är en modern ytterback med fantastisk teknisk, går med upp i varje anfall och är kreativ!
Så in med Budur, Boaskailo och Ismail! Även gärna någon talangfull ynglig från egna leden!
Ut: Stark, Titus, Curtolo, Slättman och Holmberg!
2009: Biselius. Botte, Boaskailo, Blommé, Ismail.
Svensson-M.Andersson
Ljungberg
Berhane-Grönvall
_________________ Liston
J.Svensson
Berhane!
|
| 2008-10-20 00:09 |
|
 |
|
Simon
släcker törsten
|
Någon mer än jag som blev imponerad utav nr 20 i Sylvia, Timmy Wilhelmsson? Han var ruskigt teknisk och grym på att hålla bollen.
Snygg-Martin ska ha en bra löneförhöjning, snacka om viktig kugge!
| 2008-10-20 01:25 |
|
 |
|
sandberg
|
Hm. Infekterat? Spelarna vill ha Hansken kvar, AC vill det inte. Om AC säger Hansken så här:
Citera: Du verkar ha ett brett stöd i spelartruppen. De vill att du ska forstätta, vad säger du om det? -Det är bra, det är de som betyder något för mig. Han (Anders Carlsson) betyder ingenting. säger Hansken.
Jag trodde spelarna var missnöjda med Hansken, har vi förstått fel? 
|
| 2008-10-20 08:47 |
|
 |
|
Green Goblin
proffstyckare
|
Som jag skrivit långt tididgare så lär det finnas ett "konkret" intresse kring Boskailio! Han har länsanknytning (fostrad i KFF samt pappa boende i V-ås)
Vilket verkar vara VSK´s melodi. Han har åldern för sig. 20 år bra längd 185 cm han en snabb och spelande samt brytsäker mittback med stor utvecklingspotential.
ÖFK´s Alan Al-Khadi eller "Arab D.G" som någon kallade honom på sittplats kan vara en poteniell ersättare till just sålda D.G
Hans-Ken´s favorit Lanto från degraderade Boden skulle vara ett bra offensivt förvärv men han ville ju som sagt inte flytta söderut så han kan vi nog glömma.
_________________ Försök er inte på spel ni inte behärskar. Det har ni inte täckning för och sånt brukar sluta illa. D
Tunga drakar lyfter i motvind....
|
| 2008-10-20 08:57 |
|
 |
|
VSK-Södra
just kommit in på puben
|
sandberg skrev: Jag trodde spelarna var missnöjda med Hansken, har vi förstått fel? 
Missnöjda? Varför då? Hur bekvämt som helst...
Därtill är det ju så jävla barnsligt att ta den här dialogen via VLT.
_________________ Heja Sport!
|
| 2008-10-20 08:58 |
|
 |
|
J.D.
professor i vskologi
|
Azuka skrev: 2009: Biselius. Botte, Boaskailo, Blommé, Ismail. Svensson-M.Andersson Ljungberg Berhane-Grönvall
Vi kommer aldrig att gå upp ifall vi ska spela med en gubbe kort hela säsongen. Peta in Bärra också. Mårtensson in istället för Svensson.
|
| 2008-10-20 09:50 |
|
 |
|
E.
Moderator
|
Jag anser att Hansken är okej. Känner sig spelarna trygga med honom så ska
vi inte ta det ifrån dem, det är trots allt dem som vet bäst och vad de vill.
Vill en spelartrupp ha kvar tränaren måste det betyda att han gör något bra.
_________________ Inferno Västerås - Liberis Pro Ultras
|
| 2008-10-20 10:06 |
|
 |
|
YouBetterKnow
släcker törsten
|
Nån kille från Newcastle kommer väl och förstärker ? 
|
| 2008-10-20 10:08 |
|
 |
|
J.D.
professor i vskologi
|
E. skrev: Jag anser att Hansken är okej. Känner sig spelarna trygga med honom så ska vi inte ta det ifrån dem, det är trots allt dem som vet bäst vad de vill.
Ja, och så lallar vi kvar här i all evighet. Trygga spelare som går och fikar på stan med tränaren. "Dumma supportrar och styrelse som ställer krav, buhu".
Då tycker jag att vi lägger ner elitsatsningen helt. Varför ska vi ha juniorlag på toppnivå när sedan representationslaget är nöjda med att harva i trean? Vilka signaler ger det? Hansken är säkert en kalasbra lagpappa att ha som assisterande eller så. Men då får han för i helvete sluta upp med att föra krig mot styrelsen via media!
VSK anno 2008 har varit helt konturlöst. Det är som om laget är bra eller dåligt av en slump inför varje match. Detta måste förbättras till nästa år. Både på tränarsidan och på planen. En väl avvägd utrensning.
|
| 2008-10-20 10:12 |
|
 |
|
YouBetterKnow
släcker törsten
|
Någon som har koll på Koyar ? Kommer han ta över efter DG nästa säsong ?
|
| 2008-10-20 10:18 |
|
 |
|
E.
Moderator
|
J.D. skrev: E. skrev: Jag anser att Hansken är okej. Känner sig spelarna trygga med honom så ska vi inte ta det ifrån dem, det är trots allt dem som vet bäst vad de vill. Ja, och så lallar vi kvar här i all evighet. Trygga spelare som går och fikar på stan med tränaren. "Dumma supportrar och styrelse som ställer krav, buhu". Då tycker jag att vi lägger ner elitsatsningen helt. Varför ska vi ha juniorlag på toppnivå när sedan representationslaget är nöjda med att harva i trean? Vilka signaler ger det? Hansken är säkert en kalasbra lagpappa att ha som assisterande eller så. Men då får han för i helvete sluta upp med att föra krig mot styrelsen via media! VSK anno 2008 har varit helt konturlöst. Det är som om laget är bra eller dåligt av en slump inför varje match. Detta måste förbättras till nästa år. Både på tränarsidan och på planen. En väl avvägd utrensning.
Jovisst, men hur många tränare har inte cirkulerat i klubben utan resultat?
Bortsett från Richard Money så har väl ingen presterat. Nu när spelarna äntligen
fått ha en och samma tränare i över ett år så börjar de hitta ett eget spel.
Ska vi inte ge Hansken och Felten en säsong till eller ska vi byta tränare och
kanske hamna i träsket igen med att byta spelsystem, prova spelare på nya
platser till varje match? Vem minns inte Cratz laguttagningar?
Största frågan, vem ska ersätta? Vill någon ta över den otacksamma uppgiften VSK?
_________________ Inferno Västerås - Liberis Pro Ultras
|
| 2008-10-20 10:22 |
|
 |
|
J.D.
professor i vskologi
|
E. skrev: Största frågan, vem ska ersätta? Vill någon ta över den otacksamma uppgiften VSK?
För det första ställer jag mig lite frågande till resonmanget "Cratz och Friman var ju jättedåliga, därför kan man inte byta tränare."
För det andra skulle jag tycka att det var oerhört stimulerande och utmanande att ta över som tränare för VSK om jag var en tränare med självförtroende och aptit för svåra uppgifter. Tänk att bli den som lyckas med VSK. Det är något annat än att ta upp Karslund eller något annat publiklöst lag en division.
Vi behöver mer folk med hunger. På alla positioner i klubben. Inte slå oss till ro bara för att vi har en tränare som tycker att det är ashäftigt att träna stans största klubb.
|
| 2008-10-20 10:30 |
|
 |
|
nisse andersson
forumveteran
|
Green Goblin skrev: Hans-Ken´s favorit Lanto från degraderade Boden skulle vara ett bra offensivt förvärv men han ville ju som sagt inte flytta söderut så han kan vi nog glömma.
Vi behöver inte värva anfallare. Så jag hoppas verkligen inte han är aktuell.
Sedan tycker jag vi skall värva sparsamt. Värva juniorer och slussa in ungdomar i A-laget.
Skall vi värva något, så finns det bara mittfältare på min lista.
Vi har:
Målvakt: Erik. Hur är det med reservmålvakt. Det finns ju ett annat alternativ också. Detta tack vare att man höjer åldern för juniorspel. Det är att man fortsätter som i år.
Högerback: David Engström eller Filip Stenström
Mittbackar: Slätta, Robin, Martin Hofling
Vänsterback: Tobbe spelade när han fick chansen så bra så han är given även i fortsättningen. ( Är riktigt överraskad för det trodde jag verkligen inte.)
Yttermittfält: Bärra, Kalle, Temne
Innermittfält: Filip Mårtensson, Martin
Anfallare: Temne, Martin, Grönvall, Kalle och Bärra
Sedan vet man ju inte hur det blir med de "gamla". Svensson var ju riktigt trögstartad men på slutet var han dominerade på mitten. Botte är den perfekta hjälpgumman som kan vara vikarie på nästan alla platser.
Vi har ju till det här egen juniorer, där det säkert finns flera som kan ta steget upp. Tänker främst på Allan.
Sedan tillhör jag de som tycker Hansken skall vara kvar. Nu när vi börjar fungera håll för fan fingrarna borta.
|
| 2008-10-20 10:32 |
|
 |
|
VSK-Södra
just kommit in på puben
|
nisse andersson skrev: Sedan tillhör jag de som tycker Hansken skall vara kvar. Nu när vi börjar fungera håll för fan fingrarna borta.
För mig kan det aldrig kallas att det fungerar när VSK alltjämt spelar i Sveriges tredjedivison. Vi är på god väg att prestera den sämsta sessionen någonsin i klubbens historia.
_________________ Heja Sport!
|
| 2008-10-20 12:05 |
|
 |
|
Diesel
forumveteran
|
Är det bara jag som ser kopplingen till akademichef Jörgen Zetterström?
_________________ http://www.braxingen.se
|
| 2008-10-20 12:12 |
|
 |
|
stolpskottet
aktiv skribent
|
Hanskens kommentarer i dagens vlt visar vilken oseriös filur han är. Hans påhopp på AC och styrelsen gör att det är omöjligt för honom att sitta kvar.
Jag tror att meddelandet om hans avgång kommer innan månaden är slut.
|
| 2008-10-20 12:13 |
|
 |
|
Anonymous
|
Är väldigt kluven i frågan om hansken ska vara kvar eller inte.
Han verkar ju inte särskilt motiverad och det kommer knappast fungera om AC och hansken avskyr varandra. Isåfall är tränarbyte det enda alternativet.
Att båda två har gått ut i media och visat missnöje mot varandra är återigen ett bevis på att SAMTLIGA i VSK aldrig ska kritisera varandra utåt. Sånt sköts internt, även om kanske VLT överdriver och vrider på artiklar för att få det smaskigt.
Det enda jag kräver om vi får en ny tränare är att han vill bygga vidare på idén att VSK ska spela fotboll.
Senast redigerad av Anonymous 2008-10-20 12:19, redigerad totalt 2 gånger.
|
| 2008-10-20 12:17 |
|
 |
|
Johan
aktiv skribent
|
Med lite perspektiv, så tycker jag VSK gjort en bra säsong. (VSK södra får ursäkta mina låga ambitioner) Många spelare har trots allt tagit ett kliv framåt i år och det är länge sedan det inträffade. Är också lite osäker på Handskens ledarstil men resultaten och utvecklingen av spelet och spelarna måste ändå läggas till hans pluskonto.
Många här tycker att VSK varit alltför ojämna och det är bara att hålla med men i år är faktiskt första säsongen på decennier, känns det som laget faktiskt vunnit 3-4 matcher på raken. Det har varit endel riktiga skitmatcher men de har ändå varit färre i år.
Styrelsen har ambitioner men har också gjort fatala misstag, petningen av Starken var ett horribelt felbeslut. Alla utlandsförvärv har floppat, utom möjligen Titus som får lämna lagom när han börjar bli varm i kläderna. Utöver spelare från de egna leden och staden är Kalle och DG är de enda nyförvärven, som jag ser det, som AC kan vara nöjd med efter tre år vilket måste betecknas som underkänt i rekryteringsarbetet.
Stefan Bärlin hoppas och tror jag får en nytändning till nästa säsong då han kan vara med från start. Med facit i hand gjorde man fel när han matchades in i laget. Bärlin skulle ha börjat på bänken i flera matcher, hans närvaro på planen skapade bara förvirring och han var heller inte i rätt fysisk form. Styrelsen haussade upp förvärvet till en nivå där alla andra slog sig till ro och trodde att Bärlin skulle ensam vinna serien åt oss.
Vad som än händer och beslutas så tycker jag, kontinuitet borde vara ledordet i det man gör. Har man som Hansken varit med och faktiskt utvecklat spel och spelare åt rätt håll, (det gäller alla tränare oavsett serietillhörighet) så borde han få fortsätta. Det finns säkert någon där ute som skulle kunna göra det bättre men helt säkert finns det många som skulle misslyckas också.
|
| 2008-10-20 12:17 |
|
 |
|
Simon
släcker törsten
|
Stretford skrev: Är väldigt kluven i frågan om hansken ska vara kvar eller inte. Han verkar ju inte särskilt motiverad och det kommer knappast fungera om AC och hansken avskyr varandra. Isåfall är tränarbyte det enda alternativet. Att båda två har gått ut i media och visat missnöje mot varandra är återigen ett bevis på att SAMTLIGA i VSK aldrig ska kritisera varandra utåt. Sånt sköts internt, även om kanske VLT överdriver och vrider på artiklar för att få det smaskigt. Det enda jag kräver om vi får en ny tränare är att han vill bygga vidare på idén att VSK ska spela fotboll.
Indeed!
| 2008-10-20 12:27 |
|
 |
|
Banken
aktiv skribent
|
Stretford skrev: Är väldigt kluven i frågan om hansken ska vara kvar eller inte. Han verkar ju inte särskilt motiverad och det kommer knappast fungera om AC och hansken avskyr varandra. Isåfall är tränarbyte det enda alternativet. Att båda två har gått ut i media och visat missnöje mot varandra är återigen ett bevis på att SAMTLIGA i VSK aldrig ska kritisera varandra utåt. Sånt sköts internt, även om kanske VLT överdriver och vrider på artiklar för att få det smaskigt. Det enda jag kräver om vi får en ny tränare är att han vill bygga vidare på idén att VSK ska spela fotboll.
Var har AC visat missnöje med Hansken i media någon stans? Har trots att jag inte gillar hansken aldrig noterat att AC sagt något illa om hansken så jag måste missat det. Länkar någon?
|
| 2008-10-20 13:06 |
|
 |
|
Tro hopp och grönvitt
van postare
|
Jag ger Hansken godkänt för denna säsong. Faktum är att det är den första på många år där vi presterat ett positivt (med lite god vilja) resultat. Ett antal unga spelare har tagit steg framåt, man kunde hoppats på fler dock.
Det jag tycker mig kunna läsa mellan raderna i Hanskens uttalanden är att han inte tycker att klubben (A.C.) har rätt mål för tillfället. Att Hansken hellre skulle satsa helhjärtat på att bygga ungt än den halvsattsning vi gör för tillfället. Detta är bara gissningar från min sida, men om de är riktiga bör Hansken avsäga sig sitt nuvarande åtagande nu när säsongen är över. Han har till uppgift att träna och coacha laget, inget annat. Styrelsen ger honom förutsättningarna för detta och är inte dessa och Hansken kompatibla måste man strukturera om. Om det inte är så ser jag faktiskt gärna att han stannar.
Martin måste man bara knyta till sig inför nästa säsong. Grönis ska man hålla hårt i och tvingas vi sälja ska köparna få slanta upp rejält. Utan konkurens årets bästa och viktigaste spelare enligt mig.
|
| 2008-10-20 13:23 |
|
 |
|
nisse andersson
forumveteran
|
stolpskottet skrev: Hanskens kommentarer i dagens vlt visar vilken oseriös filur han är. Hans påhopp på AC och styrelsen gör att det är omöjligt för honom att sitta kvar.
Jag tror att meddelandet om hans avgång kommer innan månaden är slut.
Det är väl inte så att du litar på vad som står i VLT.
De är ju precis som kvällstidningarna, tar en lösryckt kommentar och publicerar som de vill.
Vad som är sagt vet jag givetvis inte. Men kom ihåg att det är inte sant bara för att det står i tidningen.
|
| 2008-10-20 13:40 |
|
 |
|
J.D.
professor i vskologi
|
nisse andersson skrev: stolpskottet skrev: Hanskens kommentarer i dagens vlt visar vilken oseriös filur han är. Hans påhopp på AC och styrelsen gör att det är omöjligt för honom att sitta kvar.
Jag tror att meddelandet om hans avgång kommer innan månaden är slut. Det är väl inte så att du litar på vad som står i VLT. De är ju precis som kvällstidningarna, tar en lösryckt kommentar och publicerar som de vill. Vad som är sagt vet jag givetvis inte. Men kom ihåg att det är inte sant bara för att det står i tidningen.
Men på radion kan de väl knappast förvränga vad han säger? Han sade i princip samma sak där som i vlt. Tror att Hansken får svårt att vinna denna maktkamp.
|
| 2008-10-20 13:45 |
|
 |
|
nisse andersson
forumveteran
|
Ok. Har inte hört radioinslaget. Men Sjöström på radion litar jag på. Han klipper inte om.
Är det en maktkamp skall Hansken förlora. Anställda tränare är alltid lägre i rang än förtroendevalda ordföranden.
En tränare skall göra sitt bästa med de spelare de får sig tillhanda.
En ordförande "tillsätter" tränare och skapar förutsättningar, men han tränar inte och han tar inte ut laget. Inget detaljstyrande.
Kommer de inte överens sparkar ordföranden tränaren, gillar inte medlemmarna det då avsätter de ordföranden.
Vad som hänt vet jag inte, men AC är väl som alla vi andra besviken att vi inte gick längre. Han har väl på något sätt uttryckt det för Hansken.
Hansken vet kanske något som vi inte vet. Han kanske redan fått ett besked om att det inte blir någon fortsättning. Isf förklarar det väl VLT's agerande. De har ju aldrig gillat AC och kan de få en stor del av staden att säga att Hansken är bra så slår de ju indirekt på AC.
|
| 2008-10-20 13:59 |
|
 |
|
J.D.
professor i vskologi
|
nisse andersson skrev: Hansken vet kanske något som vi inte vet. Han kanske redan fått ett besked om att det inte blir någon fortsättning. Isf förklarar det väl VLT's agerande. De har ju aldrig gillat AC och kan de få en stor del av staden att säga att Hansken är bra så slår de ju indirekt på AC.
Det finner jag plausibelt.
|
| 2008-10-20 14:03 |
|
 |
|
sandberg
|
IFK Norrköping och ESK intresserade av Martin enligt Lander. ESK lär man ju kunna räkna bort då deras chanser till spel i SE nästa år lär vara 5% eller nåt liknande. Varför då gå till ESK som antagligen inte kan ge högre lön, eller?
Skulle däremot förstå om Martin tar chansen att gå till IFK om han blir erbjuden ett kontrakt, han är ju inte direkt lovande längre, och att få en sista chans att visa upp sig i högre sammanhang kan ju vara förståeligt. Men tråkigt, jäkligt tråkigt.
Mitt råd till styrelsen är: Ge Martin den lön han begär, satsa istället yngre &billigare på Botte, Curtolo & Starks positioner.
|
| 2008-10-20 19:48 |
|
 |
|
Rocky
just kommit in på puben
|
Botold är ändå en spelare som är viktig i VSKs speluppbyggnad. Jag vill gärna att Botold fortsätter ett år till, om han nu vill dvs.
Om Botte gör något halvhjärtat tycker jag att vi kan satsa på Engström istället, han var bra när han fick chansen på våren.
Stark, rutinerad visst men vi behöver verkligen förnya i försvaret.
In med Blommé istället, i mina ögon duger han minst lika bra.
Slättman har väl gjort en helt ok första säsong i Grönvitt men här vill jag gärna att VSK värvar en back med SE rutin som inte kostar för mycket eller är för gammal.
Tobbe var bra på vänsterbacken när han fick chansen och har förbättrat sitt defensiva spel. Jag var för att OP skulle få spela mycket men Tobbe är snabbare och krigar mer.
Hursomhelst en bra säsong ändå. Heja Sport! 
|
| 2008-10-21 13:26 |
|
 |
|
benni.
aktiv skribent
|
Umeås ytter Johan Larsson kanske är ett bra alternativ till D.G, han såg väldigt bra ut mot vsk uppe i umeå. bara 23 år också.
|
| 2008-10-21 16:24 |
|
 |
|
Greve
aktiv skribent
|
Jag skulle gärna ha tillbaka KJ som tränare, han var engagerad och kom med nytänkande
Hansken har gjort det helt ok, men har tyvär inte haft några direkta backupplaner när spelet inte har fungerat, Vsk har kännts lite lättlästa i år. Alla uppspel via ytterbackar har gjort att så fort ett lag sätter hög press på dessa ytterbackar (se Brage hemma tex) så har det kommit en långboll till ingen alls eller bara passar i sidled. Sedan tycker jag Hanske har haft en inställning där han underskatat vissa motsåndare (iaf om vlt har citrat honom rätt vilket inte är säkert)
Nej in med nytt tränar blod så satsar vi för superettan 2010!!
|
| 2008-10-21 16:25 |
|
 |
|
Rocky
just kommit in på puben
|
Intressant att VSK håller på att värva nya spelare. Spännande som vanligt och naturligtvis hemlighetsfullt. 
|
| 2008-10-23 12:02 |
|
 |
|
hoffa
professor i vskologi
Blev medlem: 2003-02-07 14:19 Inlägg: 804 Ort: 2,5 mil nord väst
|
Varför inte vi har ju samarbete och grabben behöver komma till en lugn och fin klubb.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... 3604204.ab
_________________ Lev livet SVÅRARE bli VSK:are
|
| 2008-10-23 16:14 |
|
 |
|
vskspurs
aktiv skribent
|
Bor inte dif nr 2 i stan igen han borde var självskriven om han vill spela i vsk oskar petar erik varje dag i veckan
Hata göteborg
|
| 2008-10-25 17:53 |
|
 |
|
olli
van postare
|
http://www.folket.se/ se sporten.
Simon Lundevall på gång.
|
| 2008-10-27 21:17 |
|
 |
|
Rocky
just kommit in på puben
|
Känns lite som Åtvidaberg väger tyngre om dom nu är intresserade av honom. Bra att VSK ligger ute och hugger så att säga.
|
| 2008-10-27 22:30 |
|
 |
|
Bergkamp
proffstyckare
|
Enl. VSK officiella ställer Jonas Stark fotbollsskorna på hyllan och fokuserar
på familjen och lärarkarriären i fortsättningen. Jag kan bara säga tack till en stor kämpe och önskar honom lycka till med allt i framtiden.
|
| 2008-10-28 23:06 |
|
 |
|
Simon
släcker törsten
|
Ja tack för de fyra åren Starken, hoppas få se dig i klubben på någon position. Du har onekligen mycket att lära efter dina år som elitidrottsman.
VSK:s junisar gnuggar säkert händerna!
| 2008-10-28 23:35 |
|
 |
|
sandberg
|
Tack för allt du gjort för VSK, Stark! Lycka till med lärarjobbet...
|
| 2008-10-29 09:30 |
|
|