| Författare |
Meddelande |
|
nisse andersson
forumveteran
|
 Sommarens transferfönster
Det är snart transferfönster. Det är öppet 1 juli - 31 juli.
Det borde vara en del på gång. Så hör vi något kan vi väl ta det i den här tråden.
|
| 2010-06-14 10:58 |
|
 |
|
Robert W
aktiv skribent
|
 Re: Sommarens transferfönster
Pontus Engblom har gått tungt i både AIK och Väsby under våren. Dock gjorde han mål i SC Öster-AIK så det kanske lossnar. Annars har han fått börja på bänken många matcher i Väsby.
Några spelare i våran trupp har säkerligen ögon på sig från högre divisioner!
|
| 2010-06-14 11:12 |
|
 |
|
sandberg
somnat på barstolen, skriver i sömnen
|
Ryktas om Viljamur Viljamson är på ingång.
|
| 2010-06-14 11:39 |
|
 |
|
Newton Heath
expert
|
sandberg skrev: Ryktas om Viljamur Viljamson är på ingång. Och Fredrik Jönsson, nyskolad innermittfältare. Vilket mittfältslås vi kan få..!
_________________ FANATICS
|
| 2010-06-14 12:18 |
|
 |
|
Magnus
professor i vskologi
|
Vi får innerligt hoppas att ingen lämnar och att ingen kommer. Vill ha kontinuitet nu, gärna över nästa säsong. Jag vill inte höra VSK nämnas i detta sammanhang förrän efter säsongen!
_________________ VSK Kafka
|
| 2010-06-14 12:41 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
Magnus skrev: Vi får innerligt hoppas att ingen lämnar och att ingen kommer. Vill ha kontinuitet nu, gärna över nästa säsong. Jag vill inte höra VSK nämnas i detta sammanhang förrän efter säsongen! Håller nästan helt med, men ser gärna att tex Pontus lånas in. Men ska någon in ska det vara en given startspelare.
|
| 2010-06-14 12:52 |
|
 |
|
Zocko
expert
|
Derby skrev: Magnus skrev: Vi får innerligt hoppas att ingen lämnar och att ingen kommer. Vill ha kontinuitet nu, gärna över nästa säsong. Jag vill inte höra VSK nämnas i detta sammanhang förrän efter säsongen! Håller nästan helt med, men ser gärna att tex Pontus lånas in. Men ska någon in ska det vara en given startspelare. Precis. Och helst någon som kan sparka igång offensiven när Temme går skadad. T. ex. Pontus.
|
| 2010-06-14 13:03 |
|
 |
|
london
expert
|
Stenström från Malmö??
_________________ "Its No Limit Baby, Texas Holdem"
|
| 2010-06-14 14:13 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
Offensiven känns som en naturlig prioritering. Vi måste få någon som skjuter på mål minst två gånger under samma match. Företrädelsevis bredvid målvakt och innanför stolparna. Engan och DG gick ju grymt fint förra året och borde väl vara aktuella om möjlighet finnes. Eller Walusimbi och Draganov? 
_________________ No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
VSK Fotboll är vår sak, vår värld med våra värderingar och våra traditioner. 106 år av lidelse och passion.
|
| 2010-06-14 15:45 |
|
 |
|
Hjalmar
aktiv skribent
|
Har svårt att se att vi ska kunna ta in någon ny spelare. Gabriel Medina fick väl släppas till vik då VSK inte hade råd att vare sig betala 40000 i utbildningsbidrag samt ge honom ett seniorkontrakt. Kanske finns det pengar och att man valde att inte lägga dessa på Medina men jag har ändå svårt att se att vi ska ha råd att värva när styrelsen mer eller mindre i varje uttalande betonar hur dålig ekonomin är.
|
| 2010-06-14 19:14 |
|
 |
|
Magnus
professor i vskologi
|
_________________ VSK Kafka
|
| 2010-06-16 13:02 |
|
 |
|
Heja SPORT
professor i vskologi
|
Kan det vara så att hans familj flyttat till Västerås. Är det lillebrorsan som gått till Juventus tro? http://vlt.se/sport/fotboll/1.868269-kamerunsk-mittfaltare-till-juventus
| 2010-06-16 23:57 |
|
 |
|
Rocky
just kommit in på puben
|
Miralem Malic från Arboga Södra ska träna med VSK. http://www.vskfotboll.nu/index.php?fot=nyh&newsno=2441Malic kan mycket väl vara ett guldkorn likt DG, man vet ju aldrig? Det känns mycket bra att klubben (Haci Aslan) är ute och scoutar efter unga talanger i vår "bakgård". Känns riktigt roligt att VSKs ungdomssatsning har fått ringar på vattnet och är eftertraktad av spelare runt om i länet!
_________________ "Ceterum censeo Enköpingem esse delendam"
|
| 2010-06-28 14:28 |
|
 |
|
VSK-Södra
just kommit in på puben
|
Det är helt klart bra och spännande att VSK arbetar för att bli ett naturligt val för lovande spelare i närområdet. På sikt är det helt rätt väg att gå. Vad gäller förstärkningar på kort sikt är det väl dock snarast en spelande central mittfältare vi är i behov av. Bärlin är ju en nödlösning på den punkten.
_________________ Heja Sport!
|
| 2010-06-28 15:44 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
http://www.mff.se/Personer/A_truppen/Ut ... rsson.aspxDen här killen skall tydligen vara klar för en annan klubb.
_________________ No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
VSK Fotboll är vår sak, vår värld med våra värderingar och våra traditioner. 106 år av lidelse och passion.
|
| 2010-06-28 18:06 |
|
 |
|
Heja SPORT
professor i vskologi
|
Wille Wheels skrev: http://www.mff.se/Personer/A_truppen/Utespelare/Robert_Ahman_Persson.aspx
Den här killen skall tydligen vara klar för en annan klubb. Vad har det med VSK fotboll att göra att han gått till gnaget?
| 2010-06-28 18:25 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
Heja SPORT skrev: Wille Wheels skrev: http://www.mff.se/Personer/A_truppen/Utespelare/Robert_Ahman_Persson.aspx
Den här killen skall tydligen vara klar för en annan klubb. Vad har det med VSK fotboll att göra att han gått till gnaget? Ähh..Hörde bara en VLT kille som pratade bredvid munnen på lunchen idag. Så jag trodde det rörde sig om ett västerås lag. My bad!
|
| 2010-06-28 18:35 |
|
 |
|
Tage Dirty
forumveteran
|
Wille Wheels skrev: Ähh..Hörde bara en VLT kille som pratade bredvid munnen på lunchen idag. Så jag trodde det rörde sig om ett västerås lag.
My bad! Mm, det var en del år sedan VLT var först med en nyhet. De hinner inte ens åka på bortamatcherna. De har jämnt göra att läsa på olika hemsidor efter "nyheter".
_________________ Tryck VLT på mjukare papper så att den kan användas på utedasset
|
| 2010-06-28 20:24 |
|
 |
|
VSK-Södra
just kommit in på puben
|
VSK är precis som alla lag alltid i behov av förstärkningar. Ännu viktigare är dock att först ta hand om det man har. Det handlar om att tidigt och långsiktigt förlänga och omförhandla kontrakt. Exempelvis Tobbe, en verklig stöttepelare som utvecklats i år, sitter väl på utgående kontrakt.
Det vore ju förrödande om en trupp faller samman eller löner trissas upp till följd av att man inte har kontroll på dessa saker. Vore det inte en utmärkt idé för sittande styrelse att svälja stoltheten och anlita AC på konsultbasis för att ta hand om kontraktsbiten. På det området finns det ju ingen i den nuvarande organisationen som kommer i närheten av hans kompetens.
|
| 2010-07-02 10:06 |
|
 |
|
Heja SPORT
professor i vskologi
|
DG och Engblom kan vi nog glömma, båda fick lira från start idag i cupen.
DG avgjorde dessutom en T-match mot Brönby den 30:e juni för AIK. Så han lär vi aldrig se igen.
Dags att vidga sina vyer med andra ord.
| 2010-07-05 21:23 |
|
 |
|
Grönvitt VSK
Moderator
Blev medlem: 2003-08-17 22:23 Inlägg: 3658 Ort: Västra delarna/V-ås
|
Hamnade bredvid ett gäng scouter som var och kikade på Elitpojklägret i Halmstad under VM semin i förrgår. Dessa representerade olika Stockholmsklubbar. En av dom scoutade även för en europeisk klubb.
Dom hade kusligt bra koll på våra unga talanger. När jag nämnde att man var från Västerås kom Linus, Filip , Östlund och "Anki"s namn upp direkt hos dessa.
Det roliga var att dom tyckte VSK Fotboll bygger rätt och att satsa på unga talanger som är hungriga är rätt satsning i ettan.
Det dom sa var också att Linus är en av Sveriges största talanger. Roligt att höra och skulle vara kanon om vi gick upp och fick visa att våra talanger kan skjuta oss högre än Divsion ett norra.
Dom hade också stor respekt för Jörgen Zetterström och hans sätt att träna fram talanger. Detta sedan tiden i BP.
Bara roliga notiser. Västerås SK finns i mångas tankar
_________________ En Klubb, Två Färger, En Stolthet - Västerås SK
|
| 2010-07-08 11:55 |
|
 |
|
VSK-Södra
just kommit in på puben
|
Grönvitts berättelse är ett glädjande erkännande av ungdomssatsningen. Samtidigt är det lite oroande och visar på vikten av att knyta upp spelarna med kontrakt.
|
| 2010-07-08 12:51 |
|
 |
|
sulan
aktiv skribent
|
http://vlt.se/sport/1.896885-avstar-bet ... t-lana-dg-So you telling me there is a chance... Med DG på ena kanten och Tronet på andra kan det bli åka av!
|
| 2010-07-17 14:07 |
|
 |
|
SAeviz
proffstyckare
|
DG skulle vara kanon. Det skulle öka våra chanser enormt att ta steget upp till Superettan.
_________________ Sparka slå - VSK
|
| 2010-07-18 11:40 |
|
 |
|
Newton Heath
expert
|
Frågan är om DG är värd 8.000:- per match med tanke på vår ekonomiska situation. (Om uppgifterna i VLT stämmer d.v.s. - 100.000:- för ett lån beräknat på att han spelar alla matcher på höstsäsongen)
Men det är han nog..
_________________ FANATICS
|
| 2010-07-18 11:47 |
|
 |
|
SAeviz
proffstyckare
|
Skulle vi ta klivet upp så är han garanterat värd dom pengarna. Skulle vi misslyckas - Så är han inte det. 100 000 Kr är mycket pengar för VSK. Men jag ser hellre att vi chansar med DG.
|
| 2010-07-18 11:58 |
|
 |
|
Hjalmar
aktiv skribent
|
Newton Heath skrev: Frågan är om DG är värd 8.000:- per match med tanke på vår ekonomiska situation. (Om uppgifterna i VLT stämmer d.v.s. - 100.000:- för ett lån beräknat på att han spelar alla matcher på höstsäsongen)
Men det är han nog.. Frågan är väl om kentero-avtalet gäller även vid denna ersättning, något jag tror det gör. I så fall får ju VSK bara 10000 av de 100000. Om så är fallet blir kostnaden 800kr per match.
|
| 2010-07-18 12:56 |
|
 |
|
Wille Wheels
Moderator
|
DG skulle onekligen vara en tillgång.
Fast det här med ekonomin bör vi nog titta på under förutsättning att vi blir kvar i Norr Ettan nästa säsong.
Det är ju bara i den bästa av världar som vi kan lösa vår ekonomi genom ett elitbidrag mfl. ekonomiska fördelar SE innebär. Inget vi skall räkna med med givetvis hoppas på.
Men det känns som vi står i samma vägskäl som gjort många andra år. Ska vi betala oss ur denna serie eller skall vi snåla oss upp i seriesystemet. Det finns ju inte heller några garantier för att det ena eller andra valet skulle bli bätter eller sämre. Skillnaden med tex DG är ju att vi VET att han med stor sannorlikhet levererar så pass att det kan komma att göra en stor skillnad. Bättre än en DVD eller youtube värvning. Med våran unga trupp som verkliget slagit alla med häpnad, lyckats prestera en mycket bra start. Trots det så skulle lite rutin inte skada. För risken är just att truppen är ung. Det kan vara vår största motståndare efter uppehållet. Dels skall som hålla hela vägen. Sen skall dom även orka stå imot psykiskt om det väl drar ihop sig när omgivningen börjar vädra Superettan. Att få in DG kan alltså bli ett problem likväl som ett tillskott. Tar vi in DG så talar vi samtidigt om för spelarna vilken den nya målsättning blir. Är den övriga truppen redo för det?
Mjo... Jag tror det!
|
| 2010-07-19 11:03 |
|
 |
|
SAeviz
proffstyckare
|
Jonas Hellgren tränar med VSK enligt officiella.
|
| 2010-07-20 12:53 |
|
 |
|
Simon
släcker törsten
|
SAeviz skrev: Jonas Hellgren tränar med VSK enligt officiella. Till Dalkurd-fansens stora förtret. *Ej ironisk.
| 2010-07-20 13:13 |
|
 |
|
sandberg
somnat på barstolen, skriver i sömnen
|
Såg att Eskilstuna City har en back med i P17-landslaget (Anton Hansén). Han tillhör inte ens deras A-trupp utan spelar med juniorerna.
Kanske vore något för VSK. Man kan ju tänka sig att de i juniorlaget inte har de längsta kontrakten heller...
|
| 2010-07-21 09:56 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
Stendött med en vecka kvar, hoppas en död vecka till. Ser det som viktigare att vi behåller vårat lag en värvar någon...
|
| 2010-07-24 09:41 |
|
 |
|
Hjalmar
aktiv skribent
|
Jonas Hellgren klar för VSK. Se hemsidan
|
| 2010-07-24 12:41 |
|
 |
|
Simon
släcker törsten
|
Välkommen tillbaka Jonas!
| 2010-07-24 18:26 |
|
 |
|
Bohm
ett ynka inlägg gör ingen glad
|
Jag tror och hoppas att vi tar steget upp i år, men jag tror inte på att röra om för mycket. Långsiktighet krävs för att få skutan flytande!
Att inte nyttja kunskap som ACs i kontraktsförhandlingar vore patetsikt.
Jag tror inte heller på att köpa talanger, de finns redan i klubben. Det jag gärna ser är att man satsar på att få upp VSK u i seriesystemet så att man får ett u-lag i tvåan eller trean för att ge "a-spelare på gränsen" speltid. Jag vet att samarbette finns med VIK, men ärligt, sen AC försvann har det ju funkat sådär. Mårten denna vecka är väl första spelaren som lånats ut?
|
| 2010-07-28 21:17 |
|
 |
|
Hjalmar
aktiv skribent
|
Bohm skrev: Att inte nyttja kunskap som ACs i kontraktsförhandlingar vore patetsikt Jag håller med om att AC visserligen är den som rimligtvis borde ha störst erfarenhet vid kontraktsförhandlingar. Men samtidigt har jag svårt att se vad han konkret skulle kunna göra i detta läge som inte styrelsen skulle kunna göra. De pengar (läs inga pengar) som finns till förfogande finns ju där. Spelrummet är så att säga inte särskilt stort. Antingen accepterar man det som VSK klarar av att erbjuda eller så tackar man nej. Sen bör det väl påpekas att AC:s trackrecord gällande kontraktsförhandlingar inte är 100%. AC erkände väl själv att exempelvis David Curtolo med flera satt på dyra kontrakt som de inte presterade i paritet med och att han ångrade dessa. Glöm ej heller att spelartruppen förra året gick med på en kollektiv lönesäkning då klubben inte hade råd att betala alla (för dyra?) kontrakt.
|
| 2010-07-28 22:12 |
|
 |
|
gudfadern
ett ynka inlägg gör ingen glad
|
jag förstår ärligt talat inte er som gillar Anders Carlsson och tycker han ska vara värksam i VSK. Vad har han gjort som har varit positivt för klubben? Jag anser endast att han har smutskastat klubben och kört ekonomin i botten... Alla hans sponsor pengar har jag HÖRT (ej säker) endast varit investeringar. Spelarförsäljningar som Daniel Gustavsson och Filip Stenström borde varit 1.5 miljoner friska pengar. Men vad jag återigen har HÖRT(ej säker) så har en relativt STOR del av dem gått till personen i fråga...
Absolut inte säker på att snacket stämmer!!! Men är osäker på om man vill ha honom inblandad i klubben igen? jag tycker det finns för mycket frågeteckan bara! Måste finnas någon anledning varför nuvarande styrelsen är så oerhört skeptiska mot honom.
|
| 2010-07-30 19:36 |
|
 |
|
Rocky
just kommit in på puben
|
AC var ju med och startade upp ungdomssidan i klubben så.. Ja du, vad har AC gjort egentligen... ?
_________________ "Ceterum censeo Enköpingem esse delendam"
|
| 2010-07-30 20:48 |
|
 |
|
Tage Dirty
forumveteran
|
"gudfadern"? Det verkar som en pseudonym för Markstedt eller Hansken. Det är lite deras nivå också.
_________________ Tryck VLT på mjukare papper så att den kan användas på utedasset
|
| 2010-07-30 22:09 |
|
 |
|
The Quiet Man
van postare
Blev medlem: 2003-02-07 20:44 Inlägg: 208 Ort: Griniga Gamla Gubbar Sektion D
|
gudfadern skrev: jag förstår ärligt talat inte er som gillar Anders Carlsson och tycker han ska vara värksam i VSK. Vad har han gjort som har varit positivt för klubben? Jag anser endast att han har smutskastat klubben och kört ekonomin i botten... Alla hans sponsor pengar har jag HÖRT (ej säker) endast varit investeringar. Spelarförsäljningar som Daniel Gustavsson och Filip Stenström borde varit 1.5 miljoner friska pengar. Men vad jag återigen har HÖRT(ej säker) så har en relativt STOR del av dem gått till personen i fråga...
Absolut inte säker på att snacket stämmer!!! Men är osäker på om man vill ha honom inblandad i klubben igen? jag tycker det finns för mycket frågeteckan bara! Måste finnas någon anledning varför nuvarande styrelsen är så oerhört skeptiska mot honom. Du är Hans-Ken, vad vinner jag?
_________________ Just 'cause you ain't paranoid doesn't mean they're not out to get you
|
| 2010-07-30 23:55 |
|
 |
|
sandell92
aktiv skribent
|
Nån som vet om det är ordinarie priser i morrn mor dalkurd?
|
| 2010-07-31 19:55 |
|
 |
|
sjunne
aktiv skribent
|
sandell92 skrev: Nån som vet om det är ordinarie priser i morrn mor dalkurd? Transfer?
|
| 2010-07-31 21:01 |
|
 |
|
VSK-Södra
just kommit in på puben
|
Avtal med AIK angående lån av Engblom klart idag: http://vlt.se/sport/fotboll/1.935415-en ... ar-for-vskDet återstår iofs att se vad det innebär i praktiken, men helt klart ett välkommet tillskott.
|
| 2010-08-30 16:56 |
|
 |
|
Simon
släcker törsten
|
Kul att se att spelarna vill tillbaka till klubben, även fastän det är på lån den här gången. Handsken har gjort det bra nu med Hellgren och Engblom. 
| 2010-08-30 18:22 |
|
 |
|
Gurkan # 100
forumveteran
|
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 7701543.abhttp://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=3257Kul om Pontus kan spela en del matcher men vi ska väl inte förvänta oss att han kommer göra mängder av matcher för oss.
_________________ "Problemet med domarna är att de KAN reglerna, men dom kan inte SPELET."
|
| 2010-08-31 11:16 |
|
 |
|
london
expert
|
Kommer Temme säljas efter säsongen? Får VSK Engblom om VSK gå upp?? 
_________________ "Its No Limit Baby, Texas Holdem"
|
| 2010-08-31 13:07 |
|
 |
|
Derby
tjackar bira på krita
|
london skrev: Kommer Temme säljas efter säsongen? Får VSK Engblom om VSK gå upp??  Om inte Temme ska gå neråt i seriesystemet så kostar han över 100.000 i utbildningsbidrag. Tvivlar på att det finns någon klubb som betalar det för en spelare som vart skadad nästan hela säsongen. Jag tror och hoppas vi behåller honom.
|
| 2010-08-31 13:11 |
|
 |
|
Hansen
aktiv skribent
|
Oerhört bra värvning, precis den värvningen jag ville ha till VSK.. Nu kan vi spela med Hellgren som offensiv innermitt, typ Toivonenroll i landslaget, och Bärra och Grönvall bakom.. Bara hoppas att aik släpper honom resten av matcherna..
|
| 2010-09-01 16:33 |
|
|